Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افت دوباره نفت در آستانه نشست دوحه

ﺳﻪشنبه، 24 فروردین 1395 | Article Rating
در آستانه نشست تولیدکنندگان بزرگ نفت برای بحث در مورد ثابت‌ نگهداشتن سطح تولیدات به منظور مقابله با عرضه مازاد، قیمت نفت در روز سه‌شنبه کاهش یافت، اما هر دو معیار نفتی همچنان بالای 40 دلار باقی ماندند.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با افتی 12 سنتی در مقایسه با آخرین جایگاه خود در روز گذشته 40 دلار و 24 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با 14 سنت کاهش به 42 دلار و 69 سنت رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز،  تولیدکنندگان عمده نفتی از خاورمیانه گرفته تا روسیه قرار است یکشنبه آینده در دوحه نشستی را برگزار کنند. در این نشست در مورد اقداماتی برای کاهش عرضه مازاد نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز بیش از تقاضا صحبت کنند. اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولیدکنندگان میزان تولید خود را در سطوح اخیر ثابت نگاه دارند. 

به عنوان بازتاب دیدگاه گسترده که قیمت نفت برای مدتی پایین باقی خواهد ماند، منحنی‌های قیمتی برنت به طرز قابل توجهی ثابت باقی مانده است به طوری که اختلاف قیمت میان قراردادهای ماه پیش‌رو و تحویل در دسامبر 2017 از 8.70 دلار برای هر بشکه در ابتدای مارس به تنها بشکه‌ای 4.70 دلار کاهش یافته است. 

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار CMC در سیدنی اعلام کرد: «ثابت نگهداشتن میزان تولید در سطوح کنونی،  بیشتر یک حرکت نمادین خواهد بود تا موضوعی که بتواند در بازارها مداخله ایجاد کند.» 

در حالی که اسپونر اعلام کرده که فریز تولید تاثیر کمی روی عرضه مازاد فوری خواهد گذاشت، وی معتقد است که ثابت نگهداشتن میزان تولیدات روسیه و خاورمیانه در سطوح کنونی در بلندمدت ممکن است به توازن بازار بیانجامد.

تحلیلگران در موسسه برنشتین اعلام کردند انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت با نرخ سالانه 1.4 درصد میان سالهای 2016 تا 2020 رشد کند،‌ این در حالی است که رشد سالانه تقاضا در دهه گذشته 1.1 درصد بوده است. با این سرعت رشد میزان تقاضا در سال 2020 به 101.1 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

برنشتین اعلام کرد: «دنیا قبل از رسیدن به اوج عرضه، به اوج تقاضا خواهد رسید. تقاضای جهانی نفت در سال 35-2030 به 108 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.»


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها