Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش تعرفه واردات فولاد همزمان با رشد ورق
 

افزایش تعرفه واردات فولاد همزمان با رشد ورق

یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 | Article Rating
سال ۹۴، سالی بی‌سابقه و فوق‌العاده سخت بود. تاریخ فعالیت بازار فولاد در سطح جهان و داخلی تاکنون تجربه‌ای همچون سال ۹۴ نداشت.

اگرچه در همه سال‌ها در قیمت‌ها افت و خیز داشته‌ایم و دره مرگ و نقطه آتش‌فشان را تجربه کردیم اما شرکت‌های چینی با وجود یارانه‌هایی که از دولت دریافت می‌کردند ۸ میلیارد دلار زیان در دسامبر ۲۰۱۵ ثبت کردند و بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی دیگر نیز شرایطی مشابه چینی‌ها داشتند.

افزایش تعرفه
خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده تعرفه‌های ورق از ابتدای سال ۹۵ افزایش یافت. همچنین قیمت‌های بازار جهانی نیز حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار افزایش یافت که امیدواریم ثابت بوده و روندی افزایشی داشته باشد. در این بین بخش نورد گرم ۴میلیون و ۸۴۸هزار تن و در سبا ورق تولید شده ۶۲۶هزار تن و نورد سرد نیز ۸۰۷ هزار تن، گالوانیزه ۱۷۹هزار تن، قلع اندود ۸۶ هزار تن و ورق رنگی ۱۰۵هزار تن و در هرمزگان یک میلیون و ۱۶۰هزار تن اسلب تولید شده و جمع فولاد خام گروه که شامل فولاد مبارکه، هرمزگان و سبا است در سال ۹۴ به ۶میلیون و ۹۷۷هزار تن و ورق نورد گرم در گروه به ۵میلیون و ۴۷۴هزار تن رسیده است. در بخش صادرات با وجود اینکه هدفگذاری ۱/۵ میلیون تن بود خوشبختانه موفق شدیم به یک‌میلیون و ۷۹۳هزار تن صادرات در سال ۹۴ برسیم که البته هدف یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تن بود که محقق نشد. حال شما فرض کنید باسکول‌هایی که این محصولات را وزن کرده نیم درصد خطا داشته است. پس یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تن صادرات در سال ۹۴ صادرات داشته‌ایم! 

۱/۸ میلیون تن صادرات در شرایطی صورت گرفت که در فضای تحریم بودیم و همچنین عمده این صادرات به اتحادیه اروپا که قلب فولاد جهان است، انجام شده است. از نظر رتبه‌بندی شرکت‌ها فولاد مبارکه در میان شرکت‌های برتر کشور رتبه هشتم را دارد البته با توجه به اینکه رتبه‌های ۱ تا ۷ این دسته‌بندی به بانک‌ها و موسسات مالی اختصاص دارد.

بهرام سبحانی
مدیرعامل فولاد مبارکه






منبع:گسترش صمت

تصاویر
  • افزایش تعرفه واردات فولاد همزمان با رشد ورق
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها