Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
هدف رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 تحقق می یابد
 

هدف رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 تحقق می یابد

یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 | Article Rating
معاون برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران بر تحقق هدف رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 تاکید کرد.


احمد احمدی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص گزارش اخیر آقای پیتر مارکوس مبنی بر اینکه هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 برای ایران قابل دسترس نیست و در بهترین حالت ایران به تولید 36 میلیون تن تا آن سال خواهد رسید، چیست؟ توضیح داد: به نظر من آقای مارکوس براساس رشد اقتصادی سال قبل و امسال نظر داده است. ما هم‌اکنون در دوره پساتحریم هستیم و تاثیر برطرف شدن تحریم‌ها هنوز کامل نشده است و اگر بتوانیم به رشد اقتصادی برنامه برسیم، حتما به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 می‌رسیم.

وی افزود: پیش از این نیز در سال‌های گذشته بعضا توانسته بودیم به رشدهای اقتصادی 5.8 و 6.7 درصد نیز برسیم و دستیابی به هدف رشد اقتصادی برنامه غیرممکن نیست.

او با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی فولاد بطور مرتب آخرین وضعیت طرح‌های زنجیره فولاد را رصد می‌کنند، افزود: اگر مشکلی برای این طرح‌ها پیش نیاید قطعا در سال 1404 و شاید حتی یک سال زودتر هم به هدف تعیین شده خواهیم رسید.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران افزود: مراقب هستیم که در طرح‌های زنجیره فولاد که در حال اجرا هستند عدم تعادل خاصی به وجود نیاید.

احمدی با بیان اینکه در برنامه جامع فولاد کشور بیشتر عدد تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 پررنگ شده در حالی که سایر محصولات زنجیره فولاد نیز دارای برنامه مشخص تولید تا آن سال هستند، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه با وجود باقی ماندن تنها 10 سال تا 1404 آیا همچنان معتقد به تحقق هدف 55 میلیون تن هستید یا خیر؟ عنوان کرد: در نظر بگیرید اگر واحدهای تولیدی طبق برنامه حرکت کنند باید سه ساله به ظرفیت برسند. من فکر می‌کنم اگر مشکلات بانکی برطرف شود و فاینانس طرح‌ها راه بیفتد به هدف تعیین شده می‌رسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ماین نیوز درباره اینکه چه اصراری روی تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 وجود دارد؟ توضیح داد: البته باید در نظر بگیرید که بخشی از این میزان تولید یعنی حدود 36 تا 38 میلیون تن برای مصرف داخلی و مابقی برای صادرات در نظر گرفته شده است چرا که صنعت فولاد برای کشور یک صنعت مزیت‌دار و صادراتی محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران در ادامه با بیان اینکه آقای پیتر مارکوس سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ایران را رد نکرده است، گفت: من به شخصه با آقای پیتر مارکوس زمانی که در تهران حضور داشت، صحبت کردم و ایشان ایران را کشوری دارای مزیت‌های کامل در بخش‌های نیروی انسانی، منابع، انرژی و ... برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد اعلام کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، احمدی تاکید کرد: اگر رکود فعلی و مشکلات سال قبل تا 10 سال آینده ادامه داشته باشند قطعا به هدف تعیین شده تا 1404 نمی‌رسیم اما اگر کشور به زودی به شرایط عادی بازگردد و مشکلات بین‌المللی نیز حل شوند و بتوانیم از منابع بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنیم، قطعا می‌توانیم بیش از 80 درصد از هدف تعیین شده در 1404 را محقق کنیم.

تصاویر
  • هدف رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 تحقق می یابد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
فایل های پیوست
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها