Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت رکورد زد

ﺳﻪشنبه، 28 اردیبهشت 1395 | Article Rating

قیمتهای نفت در ابتدای معاملات روز سه شنبه بازار آسیا تحت تاثیر ادامه اختلال در عرضه تولیدکنندگان بزرگ و دورنمای خوش بینانه نسبت به متعادل شدن عرضه و تقاضا، افزایش بیشتری پیدا کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، بهای نفت خام سبک و شیرین برای تحویل در ژوئن در معاملات بازار نیویورک با 47 سنت یا یک درصد افزایش، به 48.18 دلار رسید. بهای معاملات نفت خام آمریکا روز دوشنبه 1.51 دلار یا 3.3 درصد افزایش یافت و 47.72 دلار در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از اوایل نوامبر گذشته بود.

نفت برنت در معاملات بازار لندن با 26 سنت یا 0.5 درصد افزایش، در 49.30 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 1.14 دلار یا 2.4 درصد افزایش، در 48.97 دلار بسته شده بود.

قیمتهای نفت در دو هفته گذشته به دلیل مختل شدن عرضه از سوی تولیدکنندگان متعدد، کاهش تولید آمریکا و متوقف شدن صادرات کانادا به دلیل آتش سوزی در منطقه نفت خیز این کشور، حرکت صعودی داشته است با اینهمه تحلیلگران پیش بینی می‌کنند سودبری معامله گران از افزایش قیمتها و عدم اعتماد به رشد اخیر قیمتها ممکن است مانع از صعود بیشتر نفت شود.

تولید جهانی نفت در دو سال گذشته از تقاضا فراتر رفته و باعث شد قیمتها در ابتدای امسال تا رکورد پایین 26 دلار در هر بشکه سقوط کنند با اینهمه مختل شدن تولید در کانادا، نیجریه و لیبی کمک کرد بخشی از عرضه مازاد حذف شده و دورنمای قیمتهای نفت بهبود پیدا کند.

طبق گزارش موسسه "ای ان زد ریسرچ"، تشدید اختلال در بخش عرضه باعث می‌شود بازار نفت در کوتاه مدت شاهد حمایت شدن قیمتها باشد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، اگرچه قیمتهای از ماه فوریه که به پایین‌ترین سطح در 13 سال گذشته نزول کرده بودند 85 درصد رشد کرده اما پایین ماندن قیمتها به مدت طولانی باعث شد ادامه فعالیت برای بسیاری از تولیدکنندگان اقتصادی نباشد. تولید نفت آمریکا دو هفته قبل به 8.8 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین سطح تولید از سپتامبر سال 2014 بود.

سرمایه گذاران در هفته جاری منتظر انتشار آمار ذخایر و تولید نفت آمریکا هستند. طبق پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی پلاتس، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته احتمالا سه میلیون بشکه کاهش یافته است. آمار رسمی از سوی وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهند شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها