Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا نزولی شد

پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1395 | Article Rating
در معاملات روز پنجشنبه و پس از اینکه صورتجلسه نشست فدرال‌رزرو نشان از افزایش نرخ بهره در ماه آینده داد، طلا در نزدیکی پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، بر اساس صورتجلسه نشست سیاست‌گذاری ماه آوریل فدرال‌رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد،  اقتصاد آمریکا می‌تواند خود را برای یک افزایش نرخ دیگر در ماه ژوئن آماده کند. بانک مرکزی برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را در ماه دسامبر افزایش داد.

 

طلا به شدت به نرخ بهره حساس است، چرا که هزینه فرصت نگهداری این فلز را افزایش می‌دهد. هر اونس طلا با افتی 1.2 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در جلسه گذشته یکهزار و 253 دلار و 60 سنت معامله شد. 
 

ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی‌استون اعلام کرد:« از ابتدای سال تاکنون دلار ضعیف و طولانی‌تر شدن نرخ بهره پایین موجب شده بود تا کالاهای اساسی روندی صعودی در پیش گیرند، در حال حاضر اوضاع می‌تواند برعکس شود. نرخ رو به رشد و دلار قدرتمندتر می‌تواند موجب پایین آمدن قیمت طلا شود.»  
 

طلا در سال جاری نزدیک 19 درصد رشد داشته که ناشی از گمانه‌زنی‌ها در خصوص کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو به دلیل نوسانات موجود در بازارهای جهانی بوده است. افزایش نرخ احتمالی در ماه ژوئن باعث خواهد شد تا فدرال‌رزرو سیاستهای انقباضی را زودتر از انتظار سرمایه گذاران اعمال کند.
 

ویلیام دادلی و استنلی فیشر نایب رئیسان فدرال‌رزرو در ادامه امروز سخنرانی خواهند داشت و بازارها چشم‌انتظار جزئیات طرح فدرال‌رزرو هستند.

    

در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره رشدی 0.01 درصدی را تجربه کرد، پلاتین 0.07 درصد سقوط داشت و پالادیوم رشدی 0.04 درصدی را به ثبت رساند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها