Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات آهن و فولاد از خراسان برای نخستین بار
 

صادرات آهن و فولاد از خراسان برای نخستین بار

دوشنبه، 03 خرداد 1395 | Article Rating
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تاکنون سنگ آهن خام از این منطقه به دیگر کشورها صادر می شده، اما برنامه امسال سازمان مبنی بر صادرات آهن و فولاد از این استان برای نخستین بار است.

راضیه علیرضایی افزود: با بهره برداری از پروژه های فولادسازی در خواف، بزودی صدور سنگ آهن خام از این منطقه متوقف و کنسانتره و گندله به عنوان محصولات پیش ساخت فولاد، به کشورهای دیگر و همچنین به استانهای داخلی صادر می شود.
وی اظهارداشت: وضعیت مالی بیشتر پروژه های فولادی و معدنی در منطقه سنگان خواف تعیین تکلیف شده و اعتبار لازم برای پروژه های نیمه تمام آن منطقه تامین شده است.
علیرضایی افزود: بزودی با تکمیل پروژه های گندله سازی و کنسانتره در خواف، این استان از صادرات سنگ آهن خام به بازار چین رهایی یابد.
وی گفت:همچنین 12 هزار کیلومتر مربع از محدوده های معدنی استان که فعالیت در آنها متوقف شده بود، از تملک افراد خارج و آزادسازی شد.
علیرضایی افزود: این محدوده های معدنی دارای پروانه بهره برداری برای سرمایه گذاران آنها بودند اما چند سال هیچ فعالیتی در آنها انجام نگرفته بود.
وی بیان کرد: پارسال با همکاری شهرداریها و اداره کل راه و شهرسازی، واحدهای معدنی شن و ماسه و سنگ مستقردرحوالی شهرها که با طرحهای جامع شهری مغایرت داشت، جا به جا و ساماندهی شد.
علیرضایی با اشاره به جهت گیری صدور پروانه های بهره برداری از معادن کوچک به سمت معادن متوسط و بزرگ در سال گذشته گفت: سال 94 حدود 640 میلیارد ریال برای تجهیز و بهره برداری از معادن متوسط و بزرگ در استان سرمایه گذاری شد که این میزان دو برابر سال قبل از آن بود.
وی ادامه داد: پارسال مطالعات ژئوفیزیک منطقه خواف، که برای بیش از هشت سال بلوکه شده بود، به پایان رسید و 39 منطقه امیدبخش معدنی شامل آهن، طلا، مس، سرب و روی شناسایی شد که بزودی به مزایده گذاشته می شود.
علیرضایی با اشاره به تامین مالی 70 میلیون یورویی پروژه شرکت فولاد خراسان اظهار کرد: بیشتر پروژه های فولادسازی که از سال 92 در منطقه خواف به اجرا درآمده، از پنج تا 63 درصد پیشرفت اجرایی دارند.
وی بیان کرد: مشکل عمده در منطقه سنگان خواف تامین زیرساخت های لازم نظیر آب است که قرارداد حفر چهار حلقه چاه در دشت زوزن داده شده که تا حدودی مشکل کمبود آب برای پروژه های فولادسازی را رفع می کند.
وی اظهار کرد: امسال دو پروژه فولادسازی شامل گندله سازی و کنسانتره سازی در سنگان که تامین منابع آبی شده اند و یک واحد 800 هزار تنی فولاد در نیشابور به بهره برداری می رسد.
منطقه معدنی سنگان خواف یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن کشور، به شمار می رود.
خراسان رضوی جزو استان های دارای ظرفیت های سرشار معدنی است و از 66 نوع ماده شناخته شده معدنی کشور، 46 نوع آن در این استان وجود دارد.

تصاویر
  • صادرات آهن و فولاد از خراسان برای نخستین بار
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها