Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مذاکرات فولادسازان ایرانی با خارجی‌ها هنوز به نتیجه‌ نرسیده است
 

مذاکرات فولادسازان ایرانی با خارجی‌ها هنوز به نتیجه‌ نرسیده است

دوشنبه، 17 خرداد 1395 | Article Rating

سیدرضا شهرستانی با بیان اینکه سیاست دولت برای جلوگیری از تورم، افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی بوده است،‌ اظهار داشت:‌ در شرایط فعلی عده‌ای معتقدند برجام نتیجه می‌دهد و با رفع تحریم‌ها، سرمایه‌های خارجی وارد ایران می‌شوند و در نتیجه بانک‌ها می‌توانند بابت اجرای طرح‌ها وام پرداخت کنند.


وی ادامه داد: این اتفاق در شرایط ایده‌آل صورت خواهد گرفت،اما واقعیت این است که افراد به فکر سرمایه خود هستند و به دنبال سرمایه‌گذاری در جایی با حداقل ریسک و افزایش بهره‌وری می‌روند.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، شهرستانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در هیچ جا مانند بانک بدون ریسک نیست، گفت:‌ دولت به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت، فشار زیادی به تولیدکنندگان برای دریافت مالیات وارد می‌کنند در حالی که هیچ فشاری برای دریافت مالیات به سیستم بانکی و سپرده‌ها وجود ندارد، در نتیجه سرمایه‌ها از بخش تولید به بانک‌ها رفته است.

وی تصریح کرد: دولت نیز به دلیل معوقه‌های بانکی و بدهی به پیمانکاران نتوانسته فعالیت‌های زیرساختی را به خوبی انجام دهد و اگر این سیاست ادامه یابد، به ضرر کشور است.

شهرستانی با اشاره به سپرده‌گذاری ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی در بانک‌ها، گفت: بدهی دولت به بانک‌ها و پیمانکاران نیز به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که با این حساب مجموع این نقدینگی به ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و اگر سود بانکی کاهش یابد، این نقدینگی از بانک‌ها خارج می‌شود و تورم زیادی به همراه خواهد داشت.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه برخی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و مشارکت با تولیدکنندگان ایرانی در صنعت فولاد مذاکراتی را انجام داده‌اند،‌ گفت:‌ هیچکدام از این مذاکرات هنوز قطعی نشده و برخی صحبت‌ها نیز در حد سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری است که رقم چشمگیری به حساب نمی‌آید.

وی برنامه دولت برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش روستایی را عاملی برای ایجاد رونق مقطعی در بازار فولاد عنوان کرد و گفت: ابتدای امسال مقداری رشد قیمت در فولاد داشتیم که البته وضع تعرفه واردات و افزایش قیمت جهانی فولاد نیز در این زمینه مؤثر بود.
تصاویر
  • مذاکرات فولادسازان ایرانی با خارجی‌ها هنوز به نتیجه‌ نرسیده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها