Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی اندکی عقب نشست

ﺳﻪشنبه، 25 خرداد 1395 | Article Rating

طلای جهانی در معاملات روز جاری اندکی کاهش یافت اما در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا و همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان در بالاترین سطح چهار هفته اخیر قرار گرفت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۹.۳۵ دلار رسید. طلا که از ابتدای ماه ژوئن بیش از پنج درصد افزایش قیمت داشته است، روز دوشنبه به ۱۲۸۷ صعود کرد که بالاترین قیمت از اواسط ماه گذشته بود.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک ۰.۳ درصد نزول کرد و به ۱۲۸۲.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۱.۹۰ دلار افزایش یافت و در ۱۲۸۷.۸۰ دلار بسته شد.

برایان لان، مدیرکل شرکت بازرگانی طلای گولد سیلور سنترال سنگاپور درباره وضعیت جاری بازار طلا به رویترز گفت: تصور می کنم سرمایه گذاران تصمیم گرفته اند از افزایش اخیر قیمت سودگیری کنند و بعضی از آنها تا زمانی که نتیجه نشست سیاستگذاری هفته جاری بانک مرکزی آمریکا اعلام نشود، ترجیح می‌دهند در حاشیه بازار قرار بگیرند.

طلا که اغلب به عنوان حفاظی در برابر بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به شمار می‌رود تحت تاثیر ریسک گریزی سرمایه‌گذاران در آستانه نشستهای سیاستگذاری بانکهای مرکزی بزرگ جهان صعود کرده است.

بجز بانک مرکزی آمریکا، بانک‌های مرکزی ژاپن، انگلیس و سوییس هم به منظور بازبینی سیاست پولی خود هفته جاری نشست خواهند داشت و انتظار می‌رود به دلیل نگرانیهایی که نسبت به دورنمای اقتصادی جهانی و همچنین تاثیر خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) وجود دارد، سیاست پولی را بدون تغییر حفظ کنند.

اگر مردم انگلیس در همه پرسی ۲۳ ژوئن به ترک اتحادیه اروپا رای دهند، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن بیشتر می شود. نتایج دو نظرسنجی اخیری که منتشر شده است، نشان می دهد طرفداران ترک اتحادیه اروپا از حامیان ماندن در این بلوک در آرای عمومی پیش افتاده‌اند.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone پیش بینی کرد طلا در چند روز آینده و حداقل تا زمانی که نتایج نظرسنجی‌های بعدی تغییر افکار عمومی انگلیس را نشان دهد، به سطح بالاتری صعود خواهد کرد.

پوند انگلیس در پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر در برابر دلار باقی مانده است در حالیکه بازارهای سهام آسیا روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیهای سرمایه گذاران نسبت به پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازارهای مالی، به سطح پایینتری سقوط کردند.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲۷ درصد افزایش یافت و به ۸۹۶.۳۰ تن رسید که بالاترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۳ بود.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، به ۱۷.۲۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۹۸۴.۲۵ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد اُفت کرد و در ۵۳۹.۵۶ دلار ایستاد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها