Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

‌زیان رکود بازار مسکن؟

پنجشنبه، 27 خرداد 1395 | Article Rating

‌رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان با ابراز نگرانی از طولانی شدن رکود بازار مسکن، تبعات ‌ادامه پیدا کردن این رکود را بسیارسنگین، زیا ن بار ومخرب دانست.

محسن شهریاری منطقه کویر، وضعیت بازار مسکن را از ابتدای سال 92 تا‌کنون ‌یک وضعیت «نا‌خوشایند» دانست و گفت‌: در این برهه زمانی، رکود، بازار مسکن را با مشکل مواجه کرد.

وی با بیان اینکه «ازابتدای سال 92  رکود فعلی حاکم بر بازار مسکن  آغاز شد»، خاطرنشان کرد: اما پیش بینی قریب به اتفاق فعالان مسکن این بود که با روی کار آمدن دولت جدید، بازار مسکن به مرور از رکود خارج می‌شود.

به گزاش استیل ایران به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان افزود: اما این پیش بینی درست از کار نیامد و تنها یک نوع امیدواری در این زمینه یعنی «خروج بازار مسکن از رکود» ایجاد شد.

این فعال بخش مسکن با بیان اینکه «طولانی شدن رکود بازار مسکن، تبعات بسیار زیان باری را بر این بازار مهم بر جای گذاشت»، تصریح کرد: مهمترین تاثیر زیانبار طولانی شدن دوران رکود بازار مسکن‌، خروج تدریجی سرمایه‌گذاران از این بازار بود که آثار بسیار مخربی را ازخود بر جای گذاشت.

شهریاری،«کاهش تولید مسکن» را از دیگر تبعات زیان بارطولانی شدن دوران رکود بازار مسکن ذکر کرد و گفت: سازندگان مسکن با طولانی شدن دوران رکود مسکن، فعالیت‌های خود در تولید مسکن را کاهش می‌دهند و چه بسا با طولانی‌تر شدن دوران رکود، این فعالیت‌ها را به حالت تعلیق در می‌آورند ‌و این برای آینده بازار مسکن، تبعات بسیارسنگین و زیانباری دارد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان تصریح کرد: «کاهش تولید مسکن» در آینده بازار مسکن، معادله عرضه وتقاضا را نابرابر می‌کند و از این رو باعث افزایش بی رویه قیمتها درآینده بازار مسکن می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که در دوران رکود بازار مسکن، هرگزاز میزان متقاضیان این بازار کاسته نمی‌شود، بلکه این تقاضا در دوران رکود بازار مسکوت می‌ماند و اصولأ به آن «تقاضای پنهان» و «انباشته شدن تقاضا» گفته می‌شود.

این کارشناس مسکن، به دیگر تبعات زیان بارطولانی شدن رکود بازار مسکن اشاره و «احتکار مسکن» را یکی دیگر ازاین تبعات دانست، افزود: احتکار مسکن به همان اندازه کاهش تولید و حتی بیش از آن می‌تواند تأثیر مخرب بر آینده بازار مسکن بگذارد.

این فعال بخش مسکن، افزایش کلاهبرداری ملکی  را از دیگر تبعات زیان بار طولانی شدن رکود بازار مسکن ذکر کرد.

وی با بیان اینکه « در دوران رکود بازار، کلاهبرداران در قالب خریدار، ‌پیشنهاد قیمت مناسبی را به فروشندگان ملک می‌دهند و فروشندگان با این تصور که دارند ملک خود را در کسادی بازار به قیمت خوبی به فروش می‌رسانند»، تصریح کرد: از این رو فروشندگان ملک، به آسانی طعمه کلاهبرداران می‌شوند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان «بیکاری بسیاری از فعالان بخش مسکن و صنایع وابسته به این بخش» را از دیگر تبعات طولانی شدن  رکود بازار مسکن ذکر کرد و افزود: به طور مثال تنها در سال 94 به دلیل رکود بازار مسکن، بیش از 100 واحد صنفی مشاور املاک در شهر کرمان تعطیل شده است و صدها واحد صنفی دیگر نیز در آستانه تعطیلی هستند.

شهریاری خاطر نشان کرد: بیش از صدها حرفه و شغل دیگر نیز به صورت مستقیم با بازار مسکن در ارتباط هستند که طبق اطلاعات دریافتی ما، این مشاغل نیز در وضعیت مشابهی قرار دارند.  
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها