Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صرفه جویی یک میلیارد و 650 میلیون ریالی در گندله سازی فولادمبارکه
 

صرفه جویی یک میلیارد و 650 میلیون ریالی در گندله سازی فولادمبارکه

شنبه، 29 خرداد 1395 | Article Rating

با استفاده از توانمندی داخلی جایگزینی پمپ خارجی آب گلند (Gland Water) واحد گندله سازی با نمونه داخلی با موفقیت انجام شد.

فرهنگ دباغ نیا کارشناس تعمیرات مکانیک واحد گندله سازی با اعلام این مطلب گفت: در همکاری مشترک مابین واحد گندله سازی و خریداضطراری شرکت فولاد مبارکه، پمپ خارجی آب گلند واحد، با نمونه داخلی جایگزین گردید.
دباغ نیا، افزود: جهت فراهم شدن آب گلند پمپهای تأمین آب و لجن غبارگیرهای واحد گندله سازی، از پمپ مرکب فشار قوی ایتالیایی شرکت IDROMECCANICA استفاده می شد که این تجهیز پس از 25 سال کارکرد به شدت مستهلک شده بود بطوری که امکان استفاده از آن وجود نداشت و بدلیل نداشتن قطعات یدکی زیر مجموعه پمپ مذکور، تعمیر آن نیز ممکن نبود.
کارشناس تعمیرات مکانیک واحد گندلهسازی خاطر نشان کرد: نظر به عدم امکان تأمین یدک آن و توقف تهیه این کالا از مسیر خرید خارج و از سوی دیگرایجاد اضطرار برای تأمین آن برای خط تولید واحد، با ارائه اطلاعات فنی توسط کارشناسان تعمیرات واحد گندله سازی به خرید اضطراری، سیکل خرید از طریق این واحد آغاز شد.
نادر محمد شفیعی تکنسین خرید اضطراری در ادامه در خصوص مراحل تأمین این تجهیز گفت: پس از صدور درخواست خرید اضطراری، با اخذ مشاوره از تأمین کنندگان تخصصی پمپ ساز مرتبط با خرید اضطراری در تبادل اطلاعات، پیشنهادات خوبی ارائه گردید که پس از بررسیهای لازم توسط کارشناسان واحد گندله سازی ، خرید این پمپ  با تأکید بر تأمین این تجهیزات  از نمایندگی های رسمی و سازندگان داخلی ، از شرکت سامان آبیار نماینده رسمی پمپیران صورت گرفت.
وی یادآور شد: پس از تأمین پمپ، مراحل آماده سازی جهت نصب آن توسط کارکنان واحد انجام پذیرفت و  در ادامه فریم مورد نیاز پمپ طراحی و ساخته شد و سپس تجهیز نصب گردید که پس از راه اندازی در شرایط مطلوب در حال کار است.
شفیعی مزایای تأمین این تجهیز از داخل را علاوه بر استفاده از توان شرکتهای داخلی، صرفه جویی اقتصادی حاصل از آن بیان کرد و گفت: در تأمین این تجهیز که با ساخت دو پمپ و تأمین یک عدد یدکی به جای نمونه خارجی انجام شد ، مبلغ 1.650.000.000 ریال صرفه جویی اقتصادی حاصل شد.
وی در پایان از همکاری کارکنان واحد و پیگیری واحدهای خرید اضطراری، کنترل مواد، حسابداری صنعتی و کنترل مدیریت  که در تأمین این تجهیز همکاری داشتند، تشکر و قدردانی نمود.
تصاویر
  • صرفه جویی یک میلیارد و 650 میلیون ریالی در گندله سازی فولادمبارکه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها