Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
خراسان رضوی به قطب فولاد کشور تبدیل می شود
 

خراسان رضوی به قطب فولاد کشور تبدیل می شود

یکشنبه، 13 تیر 1395 | Article Rating

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای تبدیل شدن استان به قطب فولاد کشور نیازمند 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید هستیم، از افتتاح دو پروژه فولادی تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

علیرضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص 9 درصد از اعتبارات مصوب توسط این شورا صورت می گیرد، گفت: با همراهی مجمع نمایندگان استان و پیگیری مستمر می بایست برای افزایش سهم بودجه دریافتی تلاش کرد.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از ردیف بودجه های کشوری برای اجرای طرح های ملی و کلان استانی، افزود: با جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، فراهم کردن شرایط برای حضور بخش خصوصی و اعطای تسهیلات بانکی با نرخ پایین می توان زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال پایدار را فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه هزار و 994 میلیارد تومان به فرض تخصیص کامل به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: با توجه به پروژه ها و طرح های موجود باید با همراهی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی زمینه جذب صد درصدی فراهم شود.

رشیدیان بابیان اینکه سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه طرح های فولادی استان صورت گرفت، گفت: برای تبدیل شدن به یکی از قطب های فولادی کشور نیازمند 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید هستیم که برای سال 95 هزار میلیارد تومان برآورد جذب صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی از اختصاص 370 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به هشت طرح صنعتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: 23.5 درصد از بودجه اختصاص یافته از هزار میلیارد دلار صندوق برای طرح های وزارت نیرو به پروژه های تولید برق استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در سفر اخیر به همراه وزیر صنعت و معدن به شهرستان خواف و افتتاح شرکت کنسانتره یک میلیون تنی شاهد پیشرفت فیزیکی طرح های فولادی استان از 10 به 80 درصد بودیم و دو پروژه دیگر نیز در این حوزه تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

رشیدیان به برخی از پروژه های عمرانی شاخص استان اشاره و خاطرنشان کرد: از طریق تلاش برای جذب سرمایه گذار و تخصیص حداکثری بودجه می توان زمینه تکمیل آن ها، حرکت روزافزون در مسیر توسعه و ایجاد فرصت های جدید اشتغال را فراهم کرد.

وی همچنین بر لزوم تمرکز دستگاه های اجرایی با هدف جذب بودجه از طریق وزارت خانه برای پروژه های مشهد 2017، فراهم کردن شرایط برای حضور بخش خصوصی در تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام، مبادله موافقت نامه اعتبارات هزینه ای توسط دستگاه ها ظرف 15 روز آینده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، برگزاری مستمر جلسات شورای برنامه ریزی در شهرستان ها با مدیریت فرمانداران برای توزیع اعتبارات، عدم شروع پروژه جدید عمرانی مگر در مواقع اضطراری و شناسایی لیست پروژه های عمرانی غیرقابل واگذاری دستگاه های به بخش خصوصی تأکید کرد.

اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان 18 درصد رشد داشته است

در این جلسه همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ارائه گزارشی در خصوص اعتبارات استان پرداخت و گفت: کل بودجه کشور در سال جاری، 978 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 15.6 درصد رشد داشته است.

رضا جمشیدی افزود: 335 هزار میلیارد تومان آن معادل 34 درصد مربوط به منابع بودجه عمومی دولت است که نسبت به سال قبل 22.3 درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه سهم بودجه عمومی در بودجه کل کشور از 32 درصد در سال گذشته به 34 درصد در سال جاری رسیده است، گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کشور از 51 هزار میلیارد تومان به 57 هزار میلیارد تومان و 13 درصد رشد و اعتبارات تملک دارایی های مالی از 11 هزار میلیارد تومان به 23 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به میزان درآمدهای کشور اشاره کرد و افزود: درآمدهای کشور با 22 درصد رشد از 128 هزار میلیارد تومان به 157 هزار میلیارد تومان رسیده است.

جمشیدی میزان درآمدهایی که باید توسط استان ها وصول شود را در سال گذشته، 68 هزار میلیارد تومان و در سال جاری 72 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی درآمدهای استان در سال 94 را 2 هزار و 543 میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: از این میزان 2 هزار و 200 میلیارد تومان وصول شده است و این رقم در سال جاری به 2 هزار و 987 میلیارد تومان رسیده که نسبت به عملکرد 17.5 درصد و نسبت به میزان مصوب 36 درصد افزایش داشته است.

مشاور استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اعتبارات هزینه ای کشور در سال گذشته 178 هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری با 22 درصد رشد به 214 هزار میلیارد تومان رسیده است.

جمشیدی سهم اعتبارات هزینه ای استان ها از اعتبارات هزینه ای کشور در سال گذشته را 3.6 درصد اعلام کرد که در سال جاری به 3.5 درصد رسیده است و گفت: میزان اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته 377 میلیارد تومان بوده که در سال 95 به 437 میلیارد تومان رسیده است.

وی مجموع عملکرد استان در سال گذشته را 452 میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: این مبلغ بدون احتساب ثبت اسناد و احوال 407 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بابیان اینکه برای سال جاری 437 میلیارد تومان در اختیار استان قرارگرفته که نسبت به عملکرد انتهای سال گذشته 7.3 درصد رشد داشته است، گفت: اعتبارات عمرانی کشور در سال گذشته، 51 هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری به 57 هزار میلیارد تومان رسیده و با 13 درصد رشد مواجه شده است.

جمشیدی از رشد 28.6 درصدی اعتبارات عمرانی استان ها از 5 هزار و 445 میلیارد تومان در سال 94 به 7 هزار میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود: مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته هزار و 318 میلیارد تومان بوده که در سال جاری با 18 درصد رشد به یک هزار و 557 میلیارد تومان رسیده است.

وی مجموع اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان در سال جاری را یک هزار و 994 میلیارد تومان دانست و گفت: درمجموع نسبت به سال گذشته با 18 درصد رشد مواجه بودیم.

تصاویر
  • خراسان رضوی به قطب فولاد کشور تبدیل می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها