Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ذوب آهن حدود 70 تُن بر ساعت ریل تولید می کند
 

ذوب آهن حدود 70 تُن بر ساعت ریل تولید می کند

یکشنبه، 13 تیر 1395 | Article Rating

مدیر ناحیه فولاد ذوب آهن اصفهان گفت: در پروژه ریل تنها آزمون سرد قفسه 6 و 5 باقی مانده است و به نوعی می توان گفت 99 درصد از آزمون سرد پروژه ریل انجام گرفته است که پس از آن آزمون گرم و تولید محصول نهایی انجام می گیرد.

تولید ریل، این کالای استراتژیک در سال 70 برای اولین بار در ایران و در ذوب آهن اصفهان با تولید ریل U33 ویژه خطوط فرعی و سرعت های پایین کلید خورد و افق روشنی را پیش روی این شرکت، برای برداشتن گام های بزرگ جهت کمک به حمل ونقل ایمن و حفاظت از محیط زیست ترسیم کرد.

در این راستا در آن زمان تلاش بسیاری صورت گرفت که دستگاه های مرتبط از این پروژه حمایت کنند تا ذوب آهن بتواند ریل UIC 60 ویژه سرعت های بالا را نیز تولید کند که به دلایل مختلف تولید ریل با وقفه مواجه شد. اما ریل U33 تولیدی شرکت در آن سال ها در ایستگاه های مواد اولیه درون مجموعه و ایستگاه زرین شهر نصب شد.

پولادمردان ذوب آهنی ناامید نشدند و با عزم راسخ و باهمت مضاعف، اقدام و عمل را به یکدیگر پیوند زدند و پروژه تولید ریل ملی را هم اکنون به آستانه راه اندازی رسانده اند تا نام ایران را در زمره هفدهمین کشور تولیدکننده ریل در جهان قرار دهند.

در ادامه پروژه ریل، طرح تولید تیرآهن بال پهن که تحولی شگرف را در صنعت ساخت وساز و ارتقای سازه های صنعتی و ساختمانی رقم می زند آغازشده و با اجرای این پروژه علاوه بر تکمیل سایز تیرآهن های سنگین فعلی تا I500 شرایط لازم جهت تولید تیرآهن های بال پهن تا سایز H300 نیز فراهم خواهد شد.

دولت نیز لازم است با توجه به نام گذاری سال جدید زیر عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با حمایت از تولید داخل و ممنوعیت واردات، زمینه دلگرمی و ارتقاء انگیزه کارگران و توسعه و شکوفایی بیش ازپیش صنایع را در عرصه های گوناگون فراهم آورد.

حمیدرضا پورمحمدی در این رابطه گفت: شرکت تام ایران خودرو در پروژه ریل با ذوب آهن همکاری داشت و به علت احجام ریالی و سقف قرارداد، همکاری با شرکت یادشده در آخرین مراحل کار قطع شد که البته این موضوع کوچک ترین وقفه ای در پروژه ایجاد نکرده است و ان شاءالله تا چند هفته دیگر تولید ریل ملی را در ذوب آهن اصفهان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در این راستا مهندسی ناحیه فولاد، بهره بردار و مدیر پروژه اجرایی در داخل شرکت و همچنین کارشناسان شرکت کوتنر آلمان، مراحل اجرایی پروژه ریل را در درست اقدام دارند. ریل، قطعه ای استاندارد است و مطابق با مقیاس های تعریف شده آماده می شود و دانش فنی آن نیز تا حدودی در داخل وجود دارد.

* پروژه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان با اتمام آزمون سرد در آستانه راه اندازی است

مدیر ناحیه فولاد در مدیریت ارشد مهندسی کارخانه ذوب آهن مقایسه آزمون سرد و گرم در پروژه ریل را چنین تشریح کرد: تجهیزی که آماده راه اندازی می شود، برای آزمون هماهنگی کلیه قسمت ها و مکانیسم های آن جهت تولید، مرحله آزمون سرد در آن انجام می گیرد و درصورتی که پاسخ این مرحله از آزمون مثبت و مطلوب بود، آزمون گرم و تولید محصول نهایی آغاز می شود.

وی ادامه داد: در پروژه ریل تنها آزمون سرد قفسه 6 و 5 باقی مانده است به نوعی می توان گفت 99 درصد از آزمون سرد پروژه ریل انجام گرفته است که پس ازآن آزمون گرم و تولید محصول نهایی انجام می گیرد.

* ذوب آهن حدود 70 تُن بر ساعت ریل تولید می کند

مدیر ناحیه فولاد ذوب آهن در پاسخ به این سؤال که ظرفیت تولید ریل به چه میزان است، بیان کرد: ظرفیت تولید ریل در کارخانه مشخص است با توجه به سیستم خنک کننده و زیرساخت هایی که وجود دارد، در حدود 70 تُن بر ساعت امکان تولید ریل در شرکت وجود دارد. با تولید ریل در کل سال ظرفیت اسمی 400 هزار تن ریل مطابق استانداردهای اروپایی در شرکت رقم خواهد خورد.

پورمحمدی ادامه داد: با توجه به سفارش بازار اگر در طول روز 20 ساعت حساب کنیم روزی 1400 تن ریل آماده می کنیم. معاونت فروش و بازاریابی بایستی مطابق با سفارش بازار نوع محصول را به بهره بردار اعلام نماید تا تولید آن در دستور کار قرار گیرد. ریل UIC60 برای خطوط بین شهری UIC54 برای خطوط مترو تولید می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تولید تیرآهن بال پهن در شرکت پرداخت و گفت: هدف اصلی ذوب آهن اصفهان در حال حاضر تولید ریل است و سپس تولید تیرآهن بال پهن. تولید این محصول با تأخیر یک تا دوماهه و پس از انجام تعهدات شرکت در خصوص پروژه ریل، آغاز می شود.

مدیر ناحیه فولاد ذوب آهن تصریح کرد: برخی از تجهیزات مربوط به پروژه تیرآهن بال پهن مانند قفسه 5A باید نصب شود. این تجهیز شامل یک قفسه اصلی و یک قفسه رزرو است که در خط تولید برای پایداری بیشتر و افزایش ظرفیت آن نصب می شود.

پورمحمدی در پایان گفت: فونداسیون این تجهیز نیز در دست اجرا است. حمل قفسه 5A از کشور چین هم اکنون آغازشده که پس از ورود به کشور و نصب آن در خط، تولید تیرآهن بال پهن تا سایز H300 نیز در ذوب آهن اصفهان محقق می شود.

تصاویر
  • ذوب آهن حدود 70 تُن بر ساعت ریل تولید می کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها