Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آینده روشن فولاد هرمزگان در توليد و صادرات
 

آینده روشن فولاد هرمزگان در توليد و صادرات

ﺳﻪشنبه، 15 تیر 1395 | Article Rating
شرکت فولاد هرمزگان با توجه به موقعيت جغرافيايي در توليد و صادرات آينده روشني دارد.اميرحسين نادري، معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نماينده سهامدار عمده و رئيس مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام فولاد هرمزگان با اعلام اين مطلب گفت: افق فراروي شرکت فولاد هرمزگان جنوب با مديريت مبتني بر هدف و راهبري در سال پيش رو اميدوارکننده و روشن است و دسترسي آسان به بازارهاي منطقه اي و جهاني از جمله مهم ترين مزاياي اين شرکت است.


وي افزود: به رغم رکود جهاني، آنچه فرصت مغتنمي براي فولاد هرمزگان مهيا ساخته، اين است که بازار مصرف فولاد در منطقه و کشورهاي حاشيه خليج فارس همچنان رونق دارد و در مجموع تمام کشورهاي همسايه ايران اين مزيت را براي فولاد ايران حفظ کرده اند.

نادري با بيان اينکه فولاد هرمزگان حتي به ترکيه نيز که با رکود بازار مواجه بود صادرات مناسبي داشته، اظهار کرد: کشورهاي اطراف ايران در مصرف برخي از محصولات فولادي نياز به ما دارند، تا جايي که جمعيتي بالغ بر 400 ميليون نفر در قالب يک بازار مصرف بسيار مناسب براي صنعت فولاد ايران است که با اين چشم انداز، پيشرفت و توسعه شرکت فولاد هرمزگان يکي از برنامه هاي مهم شرکت فولاد مبارکه به عنوان سهامدار اصلي آن به شمار مي آيد.

نادري، با اظهار اميدواري از اينکه شرکت فولاد هرمزگان بتواند به اهداف تعيين شده دست پيدا کند، خاطرنشان کرد: از برنامه هاي عمده شرکت فولاد مبارکه براي شرکت فولاد هرمزگان ايجاد و تکميل زنجيره ارزش افزوده است که اميدواريم اين شرکت با توجه به قراردادهاي بسيار مناسبي که پس از برجام بسته شده، بتواند زنجيره ارزش افزوده را تکميل کند.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، اين مقام مسوول با اشاره به ارزيابي خود از جلسه مجمع يادآور شد: مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 94 شرکت فولاد هرمزگان که محل اجتماع سهامداران است و عملکرد شرکت را بررسي مي کنند، نشان دهنده رضايت از همت تلاشگران فولاد هرمزگان است، اگرچه اين شرکت به واسطه شرايط بازار جهاني و داخلي نتوانست در سال 94 سود مناسب و درخور تلاش و جايگاه شرکت ارائه دهد، اما به يقين با توجه به چشم انداز برنامه هاي راهگشا و همت عالي مجموعه، در سال 95 اين مهم جبران خواهد شد.

نادري اضافه کرد: در اين مجمع سهامداران مختلف رضايت خود را از شرکت و عملکرد آن ابراز داشتند که اميدواريم شرکت در سال 95 عملکرد با سود بهتري داشته باشد.

کاهش سود در سال 94 مختص فولاد هرمزگان نبود و در تمام شرکت هاي فولادسازي امري مشهود بود، چرا که به واسطه ريسک هايي که در بازار جهاني فولاد وجود دارد و دامپينگ محصولات چيني در بازارهاي مختلف و همچنين واردات بي رويه محصولات خارجي با ارز مبادله اي به کشور، باعث رکود بسيار جدي در بازار شد. معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه اصفهان بيان کرد: خوشبختانه با تمهيدات مناسبي که وزارت صنعت، معدن و تجارت انديشيد، تعرفه واردات محصولات فولادي تثبيت شد که اين مهم حمايت مناسبي از صنايع داخلي کشور را در پي داشت و باعث شد صنايع آسيب کمتري را در سال 95 شاهد باشند.

تصاویر
  • آینده روشن فولاد هرمزگان در توليد و صادرات
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها