Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بورس؛ کانال۷۴واحدی را رد کرد

ﺳﻪشنبه، 15 تیر 1395 | Article Rating

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز توانست نسبت به روز گذشته ۱۰۲ واحد افزایش یابد و به رقم ۷۴ هزار و ۴۹ واحد برسد. شاخص هم‌وزن نیز ۲۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۳ هزار و ۷۳۶ واحد رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، امروز روند افزایشی به خود گرفت و توانست سقف ۷۴ هزار واحد را رد کند. شاخص کل در بهترین حالت، امروز به رقم ۷۴ هزار و ۱۱۳ واحد رسید، اما در انتها مقداری کاهش پیدا کرد و در تراز ۷۴ هزار و ۴۹ واحدی به کار خود پایان داد. شاخص آزاد شناور نیز  ۸۵ واحد افزایش پیدا کرد و به رقم ۸۲ هزار و ۸۷۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب با ۳۷ و ۴۲۴ واحد افزایش روبرو شدند و به ترتیب به مقدار ۵۱ هزار و ۴۷۰ واحد و ۱۶۳ هزار و ۹۶۹ واحد رسیدند.

در چهارمین روز معاملات این هفته ارزش کل معاملات به رقم ۲۱۹ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۲۸ میلیون و ۵۳۳ هزار سهم و اوراق مالی معامله طی ۵۶ هزار و ۶۹۴ نوبت دادوستد بود.

نماد معاملات شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ترتیب با ۴۲، ۳۴ و ۲۸ واحد افزایش بیشترین تاثیر را در افزایش نمایاگر بازار امروز داشته است، اما در طرف مقابل نماد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع مس ایران و نفت و گاز پتروشیمی تامین به ترتیب با ۲۸، ۲۵ و ۱۵ واحد کاهش سعی کردند شاخص امروز را پایین‌تر آورند.

بیشترین ارزش معامله مربوط به سایپا، صنایع آذرآپ و گروه پتروشیمی ایرانیان بود. همچنین بیشترین حجم معامله مربوط به سایپا، گروه پتروشیمی ایرانیان، زامیاد و بیمه البرز بود.

نماد معاملاتی شرکت‌های مهرکام پارس، کارخانه چینی ایران، لامپ پارس شهاب و سازه پویش امروز بازگشایی شدند. همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، لوله و ماشین‌سازی ایران، نفت مهران، سایپا آذین، شرکت ملی مس ایران و نورد آلومینیوم در پایان معاملات امروز نیز متوقف شدند.

شاخص آی‌فکس نیز امروز با ۲.۴ واحد افزایش به رقم ۷۸۳.۷رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان رسید که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن ۲۴۵ میلیون و ۶۲۹ هزار سهم و اوراق قابل معامله طی ۱۹ هزار و ۷۹۸ نوبت معامله بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها