Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ركوردشكني در بازار طلا تداوم دارد

یکشنبه، 20 تیر 1395 | Article Rating
روند افزايش در بازار طلا و سكه ايران و جهان كماكان ادامه دارد.؛ حال آنكه تصور مي‌شد پايان عيد فطر به كاهش تقاضا در بازار و متعاقب آن كاهش قيمت طلا حداقل در ايران بينجامد. در بازار ارز نرخ دلار امريكا، يورو و پوند انگليس كاهش داشتند. روز گذشته، شنبه، در نخستين روز كاري هفته، قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با افزايش دوازده هزار و ٢٠٠ توماني، يك ميليون و ١١٣ هزار تومان اعلام شد. اين رقم در دو سال گذشته بي‌سابقه محسوب مي‌شود و طلا باز هم در دو هفته گذشته ركورد قيمت ٢٤ ماه گذشته خود را شكست. همچنين نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم در حالي يك ميليون و ١١٢ هزار تومان اعلام شد كه اين مهم به مفهوم افزايش قيمت دوازده هزار توماني آن است.
نيم سكه و ربع سكه به ترتيب ٥٥٨ هزار تومان و ٢٩٨ هزار تومان خريد و فروش شدند كه بر اين اساس نيم سكه ٦ هزار تومان و ربع سكه پنج هزار تومان گران‌تر شدند. هر سكه يك گرمي نيز ١٩٢ هزار تومان به بازار عرضه شد.
هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با افزايش هفت دلاري قيمت نسبت به روز جمعه، هزار و ٣٦٦ دلار خريد و فروش شد. در همين رابطه رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران گفت: معاملات طلا و سكه در كشور به دليل ترس از افزايش يا كاهش يكباره قيمت جهاني طلا، كماكان با احتياط انجام مي‌شود و در هفته گذشته به حداقل خود رسيده بود.
«محمد كشتي آراي» افزود: هفته گذشته (١٢ تا ١٨ تيرماه) شاهد ميانگين رشد ٢٤ دلاري قيمت اونس جهاني طلا بوديم، در حالي كه قيمت ارز روند نزولي داشت. به گزارش اقتصاد آنلاين، به گفته او، بازارهاي جهاني كماكان متاثر از خروج انگلستان از اتحاديه اروپا است و همين مساله سبب تمركز ويژه سرمايه‌گذاران و بورس‌بازان بر بازار طلا شده است.

كشتي آراي اضافه كرد: در ايران، معاملات طلا به دليل ترس ناشي از كاهش يا افزايش يكباره قيمت جهاني طلا با احتياط انجام مي‌شود و هفته گذشته معامله‌ها به پايين‌ترين ميزان خود رسيده بود. مثقال طلا ٤٩١ هزار و ٣٠٠ تومان ارزش‌گذاري شد و هر گرم طلاي ١٨ عيار با نرخ ١١٣ هزار و ٣١٠ تومان به دست مشتريان رسيد. در بازار ارز، دلار امريكا سه هزار و ٤٨١ تومان به فروش رسيد كه اين مهم به مفهوم كاهش يك توماني نرخ آن در روز شنبه است. يورو و پوند انگليس به ترتيب سه هزار و ٩١٤ تومان و چهار هزار و ٦٥٢ تومان ارزش‌گذاري شدند. درهم امارات نيز ٩٥٥ تومان و لير تركيه هزار و ٢٢٨ تومان به بازار عرضه شدند.






منبع:روزنامه اعتماد

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها