Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کشور از واردات مفتول‌های صنعتی بی‌نیاز می‌شود
 

کشور از واردات مفتول‌های صنعتی بی‌نیاز می‌شود

شنبه، 21 دی 1392 | Article Rating
مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز با توانایی تولید محصولات صنعتی با استاندارد جهانی علاوه بر آنکه در زمره تولیدکنندگان مفتول‌های صنعتی قرارگرفته، می‌تواند با ورود به بازارهای جهانی و رعایت استاندارد محصولات تولیدی جدید از خروج مقادیر معتنابهی ارز جلوگیری و نیاز داخل را به طور کامل مرتفع کند.
معاون بازرگانی مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز با بیان این مطلب گفت: شرکت فولاد نطنز با سوابق طولانی فعالیت اقتصادی در صنعت فولاد کشور همواره تا به امروز به ‌رغم معضلات و مشکلاتی که ناشی از قوانین و سیاست‌های کارشناسی نشده دولتی بوده، توانسته در مسیر تولید کشور قرار گيرد و همچنین برنامه تولید محصولات خود را در خط کامل شمش در واحدهای ذوب و نیز نورد در واحد فولادسازی مجتمع به رغم افت و خیزهای اقتصادی کشور به نحو شایسته‌ای به پیش ببرد و با حضور خود در بازارهای داخلی و بعضا صادرات بخشی از تولید به خارج، جایگاه موثری در جرگه تولید کنندگان فولاد کشور به دست آورد.
محمد حسین نوروزی با بیان اینکه این شرکت با هدف توسعه و گسترش کیفی محصولات خود توانسته است از کلاس تولیدکنندگان محصولات آهنی عبور کند، افزود: این شرکت با اتکا به نیروهای کارآزموده و مجرب و نیز بهره‌گیری از روش‌های علمی و با هدف دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مواد اولیه صنایع کشور وارد گروه تولیدکنندگان جهانی محصولات صنعتی فولادی شده است.
معاونت بازرگانی مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز تصریح کرد: این مجتمع با داشتن واحدهای فولادسازی Steel making plant و نورد مفتول wire rod rolling mill امکان و توانایی تولید محصولات صنعتی را با تنوع فراوان مصرفی در صنایعی از جمله مقاطع خاص فراهم آورده است.
وی مفتول‌های مصرفی در صنایع الکترودسازی با مارک‌های SG1 و RSd7 و USd7...، مفتول‌های مصرفی در صنایع فنرسازی و تولیدکنندگان سیم مصرفی در لاستیک خودرو و سیم‌های پیش تنیده با مارک‌های فولادی C62، C67 و SWRH 62B و SWRH 72B ، مفتول‌های مصرفی تولیدکنندگان در صنایع پیچ و مهره، صنایع اتومبیل‌سازی از گروه فولادی CHQ (cold heading quality)، مفتول‌های مصرفی تولیدکنندگان میخ و پرچ و پیچ و مهره‌های مصارف عمومی و صنایع کششی با مارک‌های فولادی RST34-2 ، مفتول‌های مصرفی تولیدکنندگان مش و توری و خرپا با مارک‌های فولادی RST37-2و RST34-2 را از جمله تولیدات جدید این شرکت برشمرد.
به گفته نوروزی، اطلاعات موجود گویای این است که بخشی از  واردات محصولات فولادی در سال گذشته به کشور مربوط به واردات مفتول‌های صنعتی یاد شده است، محصولاتی که عمدتا از سنگ‌آهن صادر‌شده به کشورهای صنعتی تولید‌کننده و تبدیل آن به کالاهای صنعتی در این بخش به همراه ارزش افزوده قابل توجهی به کشور وارد و از این طریق بخش قابل توجهی از آنچه توسط صادرات در منابع ارزی کشور ذخیره شده، تقدیم تولیدکننده خارجی شده است.
معاونت بازرگانی مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز تاکید کرد: از سویی دیگر اعلام حضور و توانایی تولید محصولات صنعتی با استاندارد جهانی در جمع و گروه تولیدکنندگان مفتول‌های صنعتی، این شرکت را قادر ساخته مسیر فوق را در جهت توسعه اقتصادی کشور به گونه‌ای تعریف کند که با ورود به بازارهای جهانی و کلاس تولید استاندارد محصولات یادشده با ایجاد ارزش افزوده از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری کند.
وی افزود: به طور حتم ورود به صنایع پایین دستی فولادی کشور خود مشوق و راه‌گشای فعالان آینده در صنعت فولاد کشور قرار گرفته و در مسیر خود باعث بلوغ صنایع مفتولی و در نتیجه توسعه صنعت خواهد شد.
معاونت بازرگانی مجتمع فولاد و ذوب‌آهن نطنز تصریح کرد: سیاست اخیر شرکت و عمل به آن قطعا می‌تواند به عنوان بخشی هر‌چند کوچک اما موثر در گسترش و توسعه تولیدات داخل و در نتیجه رشد اقتصادی – علمی کشور قرار گيرد و با امید به بهره‌مندی از فعالیت در فضای امن و عادلانه در اقتصاد کشور در آینده، این شرکت به انجام تعهد و رسالت خود در صنعت فولاد کشور بپردازد.
نوروزی با اشاره به اینکه همواره تولید میلگرد ساختمانی دارای جذابیت بیشتری برای عرضه عمده در بازار است و مشتریان گسترده‌ای را در برمی‌گیرد ، خاطرنشان کرد: حضور پرتوان این شرکت در تولید محصولات صنعتی مستلزم آن است که واحدهای صنعتی نیز با حضور فعال و تعامل مستقیم با کارخانه  نسبت به حمایت از ادامه این روند تولید و قطع وابستگی به واردات میلگرد صنعتی اقدام کنند و با ایجاد کارگروه‌های فنی با کارخانه در راستای بهینه‌سازی محصولات، این مجموعه را یاری کنند.
به گفته وی، حمایت کارخانه‌هاي مصرف‌کننده از این تولید داخلی انگیزه‌ای قوی در جهت حضور مستمر و اندیشیدن به کیفیت بهتر را برای این شرکت ایجاد می‌کند.
تصاویر
  • کشور از واردات مفتول‌های صنعتی بی‌نیاز می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها