Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی جهان شد
 

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی جهان شد

شنبه، 21 دی 1392 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت در سال 2013 بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی بین شرکت‌های فولادساز جهان شد. بهرام سبحانی افزود: این شرکت در سال 2013 هشت میلیون و 121 هزار و 483 تن آهن اسفنجی تولید کرد.
 این موفقیت در حالی حاصل شده است که مجموعه واحد‌های فولاد سازی جمهوری اسلامی ایران با تولید 14 میلیون و 528 هزار تن آهن اسفنجی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ آهن اسفنجی دنیا در سال 2013 معرفی شدند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطر نشان کرد: براساس تولید سال 2013 و مقایسه آن با سال 2012 میلادی تولید آهن اسفنجی جمهوری اسلامی ایران به میزان 25/4 درصد رشد داشته است. سبحانی افزود: هند با تولید 18 میلیون و 679 هزارتن آهن اسفنجی رتبه اول را بین کشورهای جهان داراست که نسبت به تولید سال 2012 کاهش 5/7 درصدی را در تولید داشته است.
وی تصریح کرد: بعد از هند و ایران، مکزیک با تولید شش میلیون و 119 هزار تن رتبه سوم را در دنیا از نظرتولید آهن اسفنجی به‌دست آورد.
بر این اساس هند 29/5 درصد، جمهوری اسلامی ایران 22/9 درصد و مکزیک 9/7 درصد از کل تولید جهانی آهن اسفنجی را در سال 2013 به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این شرکت با اجرای مگامدول‌های شهید خرازی و شهید شهبازی در سال گذشته و سال جاری بیشترین افزایش تولید را در کشور داشته، به طوري كه سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی کشور به میزان 60 درصد رسيده است.
سبحانی تاکید کرد:  امید است با راه‌اندازی مگامدول شماره دو طرح شهید خرازی و طرح‌های توسعه در دست اجرا و با همت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم فولاد مبارکه اصفهان را در تولید آهن اسفنجی کشور افزایش دهیم.
تصاویر
  • فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی جهان شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها