Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گره کمبود نقدینگی بانک‌ها با افزایش سرمایه باز نمی‌شود
 

گره کمبود نقدینگی بانک‌ها با افزایش سرمایه باز نمی‌شود

شنبه، 21 دی 1392 | Article Rating
در حالی که فعالان صنعتی یکی از راهکارهاي رفع مشکلات واحدهای تولیدی را افزایش سرمایه بانک‌ها دانسته و معتقدند با توجه به اینکه ارزش پولی کشور در سال‌های اخیر به یک سوم کاهش یافته باید سرمایه بانک‌ها نیز سه برابر شود، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است افزایش سرمایه راهکاری کوتاه‌مدت است و در بلندمدت مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.
محمد قسیم عثمانی  با تاکید براینکه معوقات بانکی باعث قفل شدن نقدینگی و بروز مشکلاتی برای سیستم بانکی کشور شده به «خانه ملت» گفت: شاید بتوان مشکل کمبود نقدینگی بانک‌ها را از راه افزایش سرمایه در کوتاه‌مدت حل کرد، اما این کار به افزایش نقدینگی و تورم در جامعه منجر خواهد شد.
 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه معوقات بانکی باعث قفل شدن نقدینگی و بروز مشکلاتی برای سیستم بانکی کشور شده است، افزود: متاسفانه به دلیل حجم بالای معوقات بانکی و ناتوان بودن بانک‌ها در وصول این مطالبات، بانک‌ها از نقدینگی لازم برای ارائه تسهیلات بانکی برخوردار نیستند. وی با تاکید بر وصول معوقات بانکی از سوی بانک‌ها گفت: بانک‌ها به‌دلیل بدهی‌، قادر به پاسخگویی به نیاز فعالان اقتصادی و بخش‌های تولیدی نیستند و همین امر مشکلات زیادی را برای این بخش‌ها به وجود آورده است.
وی با انتقاد از ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید و همچنین اقشار آسیب‌پذیر گفت: در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید تاکنون بانک‌ها گزارش مشخصی نداده‌اند. 
تصاویر
  • گره کمبود نقدینگی بانک‌ها با افزایش سرمایه باز نمی‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها