Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 29 تیر 1395 | Article Rating

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی روز سه شنبه کاهش یافت ، زیرا با وجود پیش بینی کاهش تولید نفت شیل و ذخیره سازی نفت خام در آمریکا، بار دیگر نگرانی از افزایش مازاد عرضه قوت گرفت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، قیمت های نفت روز سه شنبه بیش از یک درصد نسبت به دیروز (دوشنبه) کاهش یافت. قیمت نفت خام آمریکا موسوم به وست تگزاس اینترمدیت بامداد امروز در بازار نایمکس نیویورک با 13 سنت کاهش نسبت به دیروز به 45 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز به قیمت 45 دلار و 24 سنت معامله شد که 1.55 درصد نسبت به روز پیش از آن کاهش داشت.
قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز بامداد امروز با 9 سنت کاهش نسبت به دیروز به 46 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با 1.4 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن، به قیمت 46 دلار و 96 سنت معامله شد.
با وجود به اوج رسیدن مصرف بنزین در فصل تابستان، ذخیره سازی نفت در آمریکا، اروپا و آسیا در حال افزایش است به طوری که بازرگانان ناچار به ذخیره سازی گازوییل در نفتکش های شناور در دریاها شده اند. این در حالی است که رشد تقاضا و تولید نفت خام در حال کاهش است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا، زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور دیروز پیش بینی کرد تولید نفت شیل آمریکا در ماه اوت 2016 (مرداد-شهریور) برای دهمین ماه متوالی کاهش می یابد و با 99 هزار بشکه در روز کاهش به چهار میلیون و 550 هزار بشکه در روز می رسد.
بنا به پیش بینی تحلیلگرانی که در نظرسنجی اخیر رویترز شرکت کردند، میزان ذخیره سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 ژوئیه (جمعه 25 تیر) با 2.2 میبلیون بشکه کاهش به 521 میلیون و 800 هزار بشکه می رسد.
در صورت تحقق این پیش بینی، هفته گذشته، نهمین هفته متوالی خواهد بود که از حجم ذخیره سازی نفت در آمریکا کاسته می شود.
گزارش انجمن نفت و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این رابطه امروز سه شنبه منتشر می شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها