Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
احکام جدید انتصاب ایمیدرو براساس اصلاحیه قانون تجارت
 

احکام جدید انتصاب ایمیدرو براساس اصلاحیه قانون تجارت

چهارشنبه، 30 تیر 1395 | Article Rating
مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو با صدور 7 حکم، برخی اعضای هیات مدیره شرکت های تحت پوشش را منصوب کرد.


در این احکام که به صورت جداگانه صادر شده، رعایت ماده 110 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، مبنا قرار گرفته و براساس آن فرید دهقانی به عنوان عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، بهزاد باب اله زاده به عنوان عضو هیات مدیره شرکت فولاد مکران، علی اصغرزاده به عنوان عضو هیات مدیره توسعه معادن کردستان، شمس الدین سیاسی راد به عنوان عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، ابراهیم اردستانی به عنوان عضو هیات مدیره یونگل بتن یاقوت خلخال، احمد خراسانی زاده به عنوان عضو هیات مدیره شرکت تلاشگران صنعتی و معدنی لامرد و پارسیان و علی رضا موسوی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد منصوب شدند.

طبق ماده 110 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب کرد. در این صورت شخص حقوقی همان مسئولیت های مدنی شخص حقیقی عضو هیأت مدیره را داشته و باید یک نفر را به نمایندگی دائمی خود جهت انجام وظایف مدیریت معرفی کند.

همچنین طبق ماده 241 با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیئت مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ وجه نباید در شرکت های سهامی عام از 3 درصد و در شرکت های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است تجاوز کند. در هر حال این پاداش نمی تواند برای هر عضو موظف از معادل یکسال حقوق پایه وی و برای هر عضو غیر موظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیئت مدیره بیشتر باشد. تبصره 2 ماده 241 اصلاح قسمتی از قانون تجارت نیز تاکید دارد، چنانچه شخصی که عضو هیئت مدیره یک شرکت است مجددا به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت دیگر انتخاب شود، بابت عضویت جدید مجاز به اخذ هیچ نوع دریافتی اعم از حقوق، مزایا و حق حضور در جلسه و پاداش نیست.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اخیرا نیز با رعایت اصلاحیه قانون تجارت، از هیات مدیره شرکت های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان خارج شد.

تصاویر
  • احکام جدید انتصاب ایمیدرو براساس اصلاحیه قانون تجارت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها