Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
راه اندازی واحدهای تولید 24 میلیون تُن زنجیره فولاد در دولت یازدهم
 

راه اندازی واحدهای تولید 24 میلیون تُن زنجیره فولاد در دولت یازدهم

دوشنبه، 04 مرداد 1395 | Article Rating
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در مدت فعالیت دولت یازدهم واحدهای تولید 24 میلیون تُن زنجیره فولاد در کشور راه اندازی شد.

جعفر سرقینی درهمایش بیست و یکمین سالروز نکوداشت صنعت و معدن و تجلیل از فعالان نمونه صنعت و معدن، افزود: در سال جاری نیز 19 میلیون تن، پروژه زنجیره فولاد در بخش های مختلف در کشور راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: 11میلیون تن از زنجیره فولاد نیز در سال 96 محقق خواهد شد و این زنجیره برای مس نیز اجرایی می شود.
وی مقام نخست صنعت اصفهان را مرهون سهم 70 درصدی تولید فولاد کشور در این استان دانست و گفت:با وجود تمام مشکلات، صادرات فولاد، از این استان انجام شده است.
وی گفت:در استان اصفهان، ابتدا صنعت فولاد رونق گرفت و پس از آن صنایع دیگر در این استان رونق گرفتند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از اقدام های دولت یازدهم در حوزه صنعت، از جمله افزایش صادرات صنایع معدنی، تاکنون بیان نشده، اظهار کرد: یک میلیون دلار صادرات در بخش فولاد و 500 میلیون دلار صادرات در بخش معدن در پسابرجام انجام شده و در سه ماه اخیر معادل چهار برابر فعالیت های صنعتی در سال 92، کار صنعتی در کشور انجام شده است.
وی گفت: در سه ماه ماه نخست امسال 2 میلیارد دلار صادرات بخش معدن در کشور ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است.
سرقینی افزود: در بسیاری موارد نسبت به وضعیت صنعت در دولت قبل اصلاحاتی در آن صورت گرفت که از مهمترین آنها می توان به اصلاح عوارض واردات اشاره کرد که این کار بر خلاف مشکلاتش در دولت یازدهم انجام شد.
وی با بیان اینکه در چارچوب این طرح در دو سال گذشته تکمیل پروژه زنجیره فولاد را در بخش های مختلف در کشور راه اندازی کرده ایم، اضافه کرد: با توجه به بهره برداری و راه اندازی 19 میلیون تنی زنجیره فولاد، در سالجاری، ایران بعنوان صادرکننده گندله شناخته خواهد شد.
سرقینی گفت:اصفهان در بخش معدن و اکتشافات معدنی جزو پنج استان نخست کشور است.
سرقینی با اشاره به انتقادهای افزایش حقوق دولتی بخش معادن، گفت: در یک مقطع از زمان حقوق دولتی افزایش یافت اما بعدازآن به نرخ سابق خود بازگشت و هیچکدام از فعالان بخش معدن آن را پرداخت نکردند.
وی افزود: به دلیل رکود اقتصادی از یک هزار و 500 میلیارد تومان وظیفه وصولی حقوق دولتی، تنها 300 میلیارد تومان آن وصول شد.
وی با اشاره به افزایش فعالیتهای ژئوفیزیک در بخش معدن در دولت یازدهم، گفت: در سال 92، هفت درصد کشورمان تحت پوشش پروانه های بهره برداری قرار داشت که با تعریف پهنه ها اکنون 25 درصد کشور را تحت پوشش قرار داده شده است.
وی افزود: در تکمیل زنجیره های معدن به تکمیل زنجیره فولاد و مس رسیده ایم.
همایش بیست و یکمین سالروز نکوداشت صنعت و معدن و تجلیل از فعالان نمونه صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان و دیگر مسئولان و فعالان صنعتی استان برگزار شد
در پایان مراسم و در حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از واحدهای نمونه صنعتی استان اصفهان تجلیل شد.
مدیرعامل توکارنگ از شرکتهای گروه توکا فولاد و از تأمین کنندگان فولادمبارکه در این همایش تجلیل شد.

تصاویر
  • راه اندازی واحدهای تولید 24 میلیون تُن زنجیره فولاد در دولت یازدهم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها