Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا ثابت ماند

ﺳﻪشنبه، 12 مرداد 1395 | Article Rating

در حالی که انتشار آمارهای نه چندان مثبت از اقتصاد آمریکا، احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا را کاهش داده و ارزش دلار را کاهش داده است، قیمت طلا امروز ثابت بود.

به گزارشاستیل ایران به نقل ازتسنیم از رویترز،  شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی مورد سنجش قرار می دهد، امروز با 0.1 درصد کاهش به 95.61 رسید. شاخص دلار در هفته گذشته به 95.38 رسید و بیشترین کاهش در 3 ماه گذشته را به ثبت رساند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.2 درصدی و رسیدن به 1352 دلار و 85 سنت در روز دوشنبه، امروز در رقم 1352 دلار و 16 سنت ثابت بود.
قیمت طلای آمریکا نیز بدون تغییر در رقم 1358 دلار و 8 سنت باقی ماند.
سم لافلین، تاجر بازار طلا گفت: «طلا همچنان با شرایطی مساعد در کوتاه مدت مواجه است و در پی رسیدن به رقم بالای 1375 دلار است.»
پس از رسیدن قیمت نفت خام آمریکا در جلسه گذشته، امروز قیمت نفت اندکی افزایش داشت، اما تجار گفتند، بازارهای انرژی همچنان تحت تاثیر مازاد عرضه جهانی قرار دارد.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «تاکنون افت قیمت نفت تاثیر چندانی (بر قیمت طلا) نداشته است و این بدان معناست که سرمایه گذاران بیشترتحت تاثیر کاهش احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا هستند.»
ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک روز دوشنبه گفت، با توجه به ریسک هایی که متوجه اقتصاد آمریکاست، فدرال رزرو باید در زمینه افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل کند.
ظاهرا بانک مرکزی انگلستان آماده است تا روز پنجشنبه نرخ بهره را برای اولین بار از سال 2009تاکنون کاهش دهد تا مانع از بروز رکود در اقتصاد این کشور پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا شود.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با 0.62 درصد افزایش به 964.03 تن رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها