Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نقش استراتژیک و راهبردی صنعت فولاد در تولید ناخالص داخلی
 

نقش استراتژیک و راهبردی صنعت فولاد در تولید ناخالص داخلی

چهارشنبه، 13 مرداد 1395 | Article Rating

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: رکود یا رونق صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع تأثیرگذار در تولید ناخالص داخلی، موضوعی بسیار استراتژیک و راهبردی است.

رسول محققیان روز گذشته (سه شنبه) در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی، متالوژی، ریخته گری، فولاد، معادن و صنایع وابسته اظهار کرد: صنعت فولاد سال هاست اراده فولادین متخصصان و مسوولان عرصه صنعت و اقتصاد کشور را به خدمت گرفته و با عصاره اصیل دانش فنی و نیروهای بومی، پیشرفت و پیشبرد اهداف این بخش را به ارمغان آورده است.

وی افزود: فضای سخت رقابت به ویژه در دوران رکود و سال های گذشته، برخی از توانمندی های این حوزه را به کوره مشکلات ریخت و فرصت خلق بازارهای جدید را از فعالان همیشه پرتلاش این عرصه سلب کرد، اما همچنان مزیت های اقتصادی این صنعت در داخل کشور می تواند راهگشا و نقطه اتکای حرکت های بعدی قلمداد شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ادامه داد: تحمیل مشکلات به فولادسازان کشور، به معنای تضعیف تولید ناخالص داخلی خواهد بود، اما باید قبول کرد که بخشی از مسایل پیش روی این صنعت از مشکلات درون صنعتی مانند بالا بودن هزینه تولید، آماده نبودن برای ورود به بازارهای جهانی، نیروی انسانی زیاد در مقابل بهره وری کم و میزان بهره وری انرژی نشأت می گیرد.

محققیان خاطرنشان کرد: رکود یا رونق صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع تأثیرگذار در تولید ناخالص داخلی، موضوعی بسیار استراتژیک و راهبردی است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه های تخصصی نیز، نیرو و جان مایه اصلی خود را از همین نقش و اهمیت صنایع در اقتصاد داخل و خارج کشور می گیرند. در مسیر برپایی رویدادی مانند نمایشگاه ملی و بین المللی صنعت فولاد که امروز شاهد گشایش آن در اصفهان هستیم، تمامی ارکان تأثیرگذار و حایز اهمیت این صنعت در کنار هم تجمیع شده و بر اساس مزیت های استانی و ویژگی های ملی این صنعت، فضایی برای بروز و ظهور جدیدترین تولیدات و خدمات و نیز معرفی کامل توانمندی های مجموعه های فعال در این عرصه پدید می آورند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تصریح کرد: بیان مسایل و دغدغه ها و مشاهده عینی آن ها و نیز بررسی ویژگی ها و نیازها و لمس واقعیت آن در فضای نمایشگاه، این امکان را در اختیار همه مشارکت کنندگان، مسوولان، دست اندرکاران و تئوری پردازان این عرصه قرار می دهد که فراتر از معرفی و آشنایی با دستاوردها و خدمات، به لایه های عمیق تر این صنعت رسوخ کرده و نقاط ضعف و قوت را به صورت میدانی آسیب شناسی کنند.

محققیان خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان خرسند است که امسال نیز با گرد هم آوردن 93 مشارکت کننده از استان های مختلف کشور، برنامه ریزی سمینارهای جانبی، دعوت از مهمانان خارجی و ارتباط گیری با دانشگاهیان، انجمن ها و تشکل های تخصصی این بخش، چنین بستری را مهیا ساخته و پیشکش فعالان این صنعت می سازد.

تصاویر
  • نقش استراتژیک و راهبردی صنعت فولاد در تولید ناخالص داخلی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها