Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش 25دلاری قیمت طلا

شنبه، 16 مرداد 1395 | Article Rating

قیمت طلا با تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در سال جاری در آخرین ساعات کاری روز گذشته 25.15 دلار کاهش یافت و به 1336 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس از رویترز، پس از اینکه آمار فرصت‌های شغلی آمریکا نشان داد که میزان استخدام‌ها در ماه جولای بیش از انتظار بوده است، ارزش دلار تقویت شد و در نتیجه قیمت طلا 1.7 درصد در روز جمعه کاهش یافت.

این گزارش قوی، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو در سال جاری را تقویت کرد. وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد فرصت‌های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی در ماه گذشته 255 هزار شغل افزایش یافت که بیش از 180 هزار شغل مورد انتظار است.

هر اونس طلا 25.15 دلار کاهش یافت و 1336 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها طی هفته گذشته 0.9 درصد از ارزش خود را از دست داد.

راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در این‌باره گفت: «من فکر نمی‌کنم که تمامی سرمایه گذاران خرده‌فروش جدید از این روند جدید خوشحال باشند.»

«اکنون روند استخدام تاحدی مثبت است و بازار باید بر روی نرخ بهره حساب کند.»

طلا بسیار نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی حساس است چراکه افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را گران‌ می‌سازد.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج‌‌شنبه به بالاترین رقم از یازدهم ماه جولای رسید.

با اینکه بازار انتظار دارد که نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یابد اما هاورث معتقد است که افزایش نرخ بهره تا ماه دسامبر رخ نخواهد داد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها