Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعرفه های فولاد در سال جاری تغییر نخواهد کرد
 

تعرفه های فولاد در سال جاری تغییر نخواهد کرد

ﺳﻪشنبه، 26 مرداد 1395 | Article Rating

تا پایان سال جاری انتظار حذف یا تغییر تعرفه های واردات فولاد به ویژه در حوزه ورق های فولادی را نداشته باشید.

دکتر جعفر سرقینی، معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه چالش از رادیو گفتگو با بیان این مطلب گفت: تعرفه ورق های فولادی بر مبنای حمایت از تولید داخل وضع شده و تا پایان سال به همین میزان باقی خواهد ماند.

وی میزان تعرفه واردات فولاد در ایران را از متوسط تعرفه های موجود در منطقه کم تر عنوان کرد و افزود:  اعضای سندیکای لوله و پروفیل به دنبال واردات ورق هستند تا تجارت کنند، با این حال هیچ نهادی جلوی واردات آنها را نگرفته و هنوز هم امکان واردات درصورت پرداخت حق تعرفه ای برای آن ها وجود دارد.

سرقینی واردات ورق با تعرفه ۵ درصد و به اسم ورق ممزوج را در سال گذشته ۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: لوله و پروفیلی ها در بهترین سال ها ۲.۵ میلیون تن تولید کرده اند پس چطور است که از ۲ میلیون تن واردات ورق تنها ۶۰۰ هزار تن به بخش لوله  پروفیلی ها رفته است؟ به وضوح می توان دید عمده این واردات در امر تجارت بوده و نه تولید درصورتی که بازار ایران برای صنعتگران ایرانی است.

وی توان تولید و تحویل سه شرکت متعهد برای تحویل ورق به واحدهای لوله و پروفیل را مناسب دانست و گفت: هر تولیدکننده لوله و پروفیل درحال حاضر درخواست دهد ورق به آنها تحویل داده می شود. حتی فولاد مبارکه ظرفیت خود در سایر بخش ها را به خاطر تولید ورق مورد نیاز صنایع لوله و پروفیل کاهش داده است.

سرقینی در پاسخ به شبهاتی درخصوص تفاوت قیمت های داخلی و صادراتی ورق فولاد مبارکه اظهار داشت: فروش صادراتی در اکثر کشورها با قیمت های داخلی متفاوت است و نباید در داخل ایران نیز این موضوع مورد بحث یا انتقاد قرار گیرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از چیلان، سرقینی در خاتمه با انتقاد از اعضای سندیکای لوله و پروفیل عنوان کرد: لوله و پروفیلی ها هیچ گاه آمار واقعی تولید خود را ارائه نکرده اند. آمار تولید را بطور شفاف و روشن در اختیار وزارت قرار دهند تا بتوانیم درخصوص موضوعات تصمیم گیری کنیم و نیاز مورد نظرشان را به آنها تحویل دهیم چراکه تامین نیاز داخل اولین اولویت شرکت های داخلی است.

تصاویر
  • تعرفه های فولاد در سال جاری تغییر نخواهد کرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها