Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی در بالاترین قیمت ماه گذشته

ﺳﻪشنبه، 24 دی 1392 | Article Rating
قیمت جهانی طلا به دنبال سقوط بازارهای سهام آمریکا که تقاضا برای این فلز گرانبها را افزایش داد، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده است.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور 1251 دلار معامله شد و تا 1257 دلار نیز صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار کامکس نیویورک، 1251 دلار معامله شد.

طبق آمار بلومبرگ، حجم معاملات طلای بازار نیویورک روز سه شنبه 33 درصد پایین متوسط 100 روز گذشته بوده است.

نشانه‌های افزایش تقاضا در چین به طلا کمک کرده است تا از رکورد اندک 1182 دلار در 31 دسامبر بهبود پیدا کند. تصور می‌رود این کشور در سال گذشته از هند پیشی گرفته و بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا در جهان شده است.

در این بین بازار سکه طلا داغ مانده است. آمار ضرابخانه آمریکا نشان داد که فروش سکه طلا روز دوشنبه به 63 هزار اونس رسید که بیشتر از 56 هزار اونس به فروش رفته در کل دسامبر بود. ضرابخانه انگلیس نیز هفته گذشته اعلام کرد موجودی سکه طلای 2014 به دلیل تقاضای فوق العاده به پایان رسیده است.

طلا سال 2013 را با 28 درصد کاهش قیمت به پایان رسید که بزرگ‌ترین کاهش سالانه این فلز گرانبها از سال 1981 به این سو بود. تحلیلگران اظهار می‌کنند که رشد چهار درصدی قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل افت بازارهای سهام بوده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها