Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تفاوت قیمت شمش و میلگرد اصلاح می شود
 

تفاوت قیمت شمش و میلگرد اصلاح می شود

یکشنبه، 31 مرداد 1395 | Article Rating
تولیدکنندگان میلگرد کشور برای سومین بار در سال جاری به میزبانی انجمن تولیدکنندگان فولاد گرد هم آمدند و راهکارهای مدیریت بازار میلگرد را مورد بررسی قرار دادند.


سومین جلسه هم اندیشی تولیدکنندگان میلگرد کشور در حالی برگزار شد که توافقات انجام شده در دو جلسه قبلی تا حدود زیادی محقق شده و کارخانجات تولیدکننده پایبندی خود به توافقات صنفی را اثبات کردند. همچنین در این جلسه چهار شرکت فولاد یزد، فولاد امیرکبیر خزر، فولاد ظفر بناب و نورد ایوان غرب نیز به جمع شرکت هایی که در جلسات قبل حضور داشتند، پیوستند. 
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اصلاح ساختار انجمن و تشکیل ۵ رسته فعالیت در آن، برگزاری جلسات هماهنگی و هم اندیشی را از وظایف مهم انجمن ها برشمرد و گفت: واحدهای نوردی به دلیل اینکه در حلقه پایانی زنجیره فولاد قرار دارند، بیشتر از بقیه حلقه ها از شرایط بازار تاثیر می پذیرند و بسیار اهمیت دارد که بتوانند هماهنگ با یکدیگر عمل کنند که در این راستا انجمن می بایست نقش خود را ایفا نماید.
 
سید رسول خلیفه سلطانی برگزاری منظم و هفتگی جلسات هم اندیشی  را نشانگر عزم راسخ تولیدکنندگان میلگرد برای انسجام و هماهنگی بیشتر دانست و اظهار داشت: تجربه فعالیت های هماهنگ صنفی در کشور ما محدود است و اینکه واحدهای نوردی در این شرایط رکود بازار دور هم جمع شده اند و توافقاتی می کنند و بر سر انجام تعهدات خود با هماهنگی سایر تولیدکنندگان پایبند هستند، نوید حرکت در مسیر بلوغ صنفی را می دهد که این مسئله از نگاه اقتصاد ملی و حتی به لحاظ ابعاد اجتماعی بسیار امیدوار کننده است. 
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با تشریح نتایج این جلسات افزود: خوشبختانه تولیدکنندگان میلگرد درک خوبی از بازار آهن دارند و تجربه بالای آنها در تعامل با بازار باعث شده است از اتخاذ تصمیمات هیجانی دوری کنند و نگاه بلند مدت و پایدار به عرضه و تقاضا داشته باشند. بر همین اساس در جلسات سعی شده است گام به گام حرکت کنیم و ضمن حفظ ثبات بازار، منافع تولیدکنندگان هم تامین شود. به طور مثال در جلسه اول بیشتر تلاش شد که شرایط فروش کارخانجات یکسان شود و فروش ها به صورت نقدی باشد. در جلسه دوم یک گام به جلو رفتیم و قرار شد بازه تفاوت قیمت کارخانجات محدود شود. در این جلسه هم ضمن ارزیابی نتایج تصمیمات جلسات قبل، آماری از واحدهای تولیدی اخذ شد و با توجه به این اطلاعات و فرمایشات حاضرین قرار شد در مسیری حرکت کنیم که تفاوت قیمت شمش و میلگرد در یک بازه زمانی به گونه ای اصلاح شود که هم نوردی ها بتوانند متناسب با سرمایه گذاری خود کسب درآمد کنند و هم تولیدکنندگان شمش بتوانند چرخ کارخانه خود را بچرخانند. 
 
به گزارش استیل ایران به نقل از چیلان، خلیفه سلطانی در پاسخ به اینکه تا چه اندازه به استمرار این جلسات و پایبندی نوردکاران به تعهدات صنفی می توان خوشبین بود، گفت: تشکیل چنین جلسات صنفی و انجام توافقات آن توسط حاضرین که الزام قانونی هم برای اجرای آن ندارند، خود بیانگر اعتماد درون صنفی واحدهای نوردی و تلاش آنان برای بهبود وضعیت کسب و کارشان است و به اعتقاد بنده تا زمانی که تصمیمات هیجانی در این جلسات اتخاذ نشود، می توان به افزایش هماهنگی و انسجام بین واحدها امیدوار بود؛ کما اینکه نتایج مثبت برگزاری دو جلسه قبل کاملا مشهود بوده و امیدوار کننده است. 

تصاویر
  • تفاوت قیمت شمش و میلگرد اصلاح می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها