Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گامی بزرگ در جهت استقلال و خودكفایی كشور
 

تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گامی بزرگ در جهت استقلال و خودكفایی كشور

ﺳﻪشنبه، 02 شهریور 1395 | Article Rating

محمد رضا احمدی مدیر كل روسازی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی همراه با تنی چند از دیگر مدیران و كارشناسان این شركت و حسن ماسوری مدیر كل راه آهن اصفهان روز یكشنبه اول شهریور ماه سال جاری ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان از خط تولید ریل بازدید نموده و با اردشیر افضلی معاون بهره برداری شركت و دیگر مدیران و دست اندركاران پروژه ریل به تبادل نظر پرداختند.

در حاشیه این بازدید محمدرضا احمدی در گفتگویی ضمن اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان همواره در سطح بین المللی افتخار آفرین بوده است گفت : در بازدید امروز رشد و شکوفایی جدیدی به لحاظ تولید ریل در این شرکت شاهد بودیم . این مهم حاصل تلاش های پیشکسوتان و تلاشگران فعلی این صنعت بزرگ است كه در راستای تولید ریل ملی همت نمودند.  

وی افزود : دستگاه های جدید و به روزی برای تولید ریل خریداری و نصب شده است و به زودی شاهد راه اندازی این پروژه عظیم و ورق خوردن افتخار بزرگی دیگری در دفتر افتخارات این مجتمع عظیم صنعتی خواهیم بود.  

مدیرکل روسازی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد : دستیابی ذوب آهن اصفهان به تولید ریل ملی افتخاری است که صنعت ریلی به آن می بالد و امیدوار است که قطار این صنعت بزرگ روی ریل های صنعت ذوب آهن به حرکت در آید.  

احمدی ادامه داد : همیشه صنعت ریلی به عنوان یک صنعت سبز و ایمن و دارای شاخصه های توسعه پایدار به لحاظ زیست محیطی وایمنی شناخته شده است. یکی از پارامترهایی که ایمنی این صنعت را رقم می زند استفاده از ریل استاندارد است که به زودی شاهد راه اندازی این پروژه عظیم در ذوب آهن اصفهان خواهیم بود.  

وی تصریح کرد : در زمینه تامین  تجهیزات و علائم همچنان وابستگی هایی به خارج از کشور وجود دارد که امید است این مرحله نیز به دست توانمند مهندسین و صنعتگران داخل برطرف گردد .  

 مدیرکل روسازی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به این سوال که تولید ریل ملی چه تاثیری در اقتصاد کشور دارد چنین گفت : زمانی که تصمیم گرفته می شود تجهیزات از خارج از کشور تامین شود مشکلاتی مانند تامین منابع مالی ، زمان طولانی جهت دریافت قطعات ، کنترل آنها جهت اطمینان از مطلوبیت کالا ، ارائه پیش پرداخت و ... به وجود می آید. با تولید ریل ملی قطعاً روند توسعه و ساخت راه آهن نیز توسعه پیدا خواهد کرد.  

وی در خصوص پروژه های در دست اقدام راه آهن جمهوری اسلامی گفت : این سازمان هم اكنون 8500 كیلومتر خط آهن در دست مطالعه و ساخت دارد و پیش بینی ما این است كه با تامین منابع طی سه سال آینده ، حدود 3500 كیلومتر خط آهن به بهره برداری برسد .  

احمدی تصریح كرد : در سال جاری كه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ؛‌ اقدام و عمل نامگذاری شده است ، تلاشم می كنیم 591 كیلومتر خط آهن به بهره برداری برسد و چندین شهرستان كشور از شبكه ریلی برخوردار شوند . بنابراین تا پایان سال جاری حدود 71 هزار تن ریل نیاز خواهیم داشت .  

تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گام بزرگ در جهت استقلال و خودكفایی كشور است 

 حسن ماسوری مدیر كل راه آهن اصفهان گفت : در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ، اجرای پروژه ریل یك گام اساسی و اقدام و عمل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و خودكفایی به شمار می رود . 

ماسوری اجرای این پروژه را از نیازهای اساسی كشور خصوصاً صنعت حمل و نقل كشور و خطوط ریلی آن دانست و گفت : با اجرای موفقیت آمیز و شروع بهره وری آن ، كشور از واردات ریل بی نیاز می شود و گام بزرگی در جهت توسعه زیر ساخت های كشور برداشته می شود . 

وی با اشاره به اینكه سرعت اجرای این پروژه به عنوان یك صنعت پایه امیدواری را برای  توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی كشور زیاد می كند ،‌ افزود  : تولید انبوه ریل در ذوب آهن برای راه آهن كشور جهت اجرای برنامه های در نظر گرفته شده بر اساس  افق 1404 اثرگذار بوده و ما امیدواریم كه روزانه چندین واگن ریل مورد نیاز خود را بارگیری نماییم . 

حسن ماسوری در ادامه یادآور شد : كارگاه تولید ریل ذوب آهن دو نوع ریل U33  و UIC60  را تولید می كند و از این جهت با تولید انبوه این محصول به كلی از واردات آن بی نیاز خواهیم شد . 

وی در مورد كیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان  یادآور شد : بر اساس مشاهدات انجام شده ،  تست های لازم برای تولید ریل در این شركت صورت گرفته است .  

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، مدیر كل راه آهن اصفهان تاكید كرد : با انجام تست نهایی طبق استاندارد های جهانی و گراف نهایی كه ذوب آهن برای كیفیت محصولات خود ارائه خواهد داد ارزیابی ما تكمیل خواهد شد و در حال حاضر اطمینان داریم كه محصول انبوه ریل در ذوب آهن استاندارد لازم برای پایداری خطوط ریلی و تأمین امنیت در حمل و نقل مسافر و بار را خواهد داشت .  

تصاویر
  • تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گامی بزرگ در جهت استقلال و خودكفایی كشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها