Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رکود شدید گریبانگیر صنعت فولاد
 

رکود شدید گریبانگیر صنعت فولاد

دوشنبه، 08 شهریور 1395 | Article Rating

یک کارشناس صنعت فولاد با تشریح چالش های صنعت فولاد کشور، گفت: صنعت فولاد با مشکلاتی مانند قیمت بالای تولید به دلیل تکنولوژی قدیمی و سنتی، کمبود سنگ آهن و ظرفیت غیر اقتصادی روبرو است که حل این مشکلات لازمه رشد این صنعت است.

عزیز قنواتی اظهار داشت: میزان تولید فولاد ایران با آنچه در سند 1404 و افق های تعیین شده مشخص شده است، فاصله بسیار زیادی دارد که برای دستیابی به تولید 55 میلیون تن باید راه کارهای متفاوتی را پیش روی خود قرار دهیم.

قنواتی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات مهم صنایع فولاد کشور مسئله جانمایی واحدهای تولیدی است، گفت: شرکتها به دلیل جانمایی نامناسب، پس از بهره برداری توان بازگشت و تأمین سرمایه گذاری را ندارند و به همین دلیل نمی توانند وارد بازارهای رقابتی شوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر، وضعیت مصرف انرژی در این کارخانه ها است، اظهار داشت: تولید فولاد در ایران با روش احیای مستقیم انجام می شود و این روش تولید نیازمند گاز و برق زیادی است، بنابراین کارخانه های فولاد در ایران می توانند پس از واقعی کردن قیمت ها، محصولی رقابتی را وارد بازار کرده و یا آن را صادر کنند.

* کمبود سنگ آهن برای صنعت فولاد

به گفته وی، موضوع دیگر بحران سنگ آهن است، بسیاری از تولیدکنندگان فولاد داخلی معتقد هستند در سال های آینده این صنعت با کمبود شدید سنگ آهن داخلی مواجه می شود.

وی ادامه داد: معادن چادرملو، چغارت، سنگان، گلگهر، جلال آباد و میش دوان شش معدن بزرگ سنگ آهن ایران هستند که حجم بزرگی از میزان نیاز صنعت فولاد را به این ماده معدنی تأمین می کنند.

تصاویر
  • رکود شدید گریبانگیر صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها