Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت نزولی شد

دوشنبه، 15 شهریور 1395 | Article Rating

در پی تقویت دلار، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی کاهش یافت. این در حالی است که نگرانی‌ها در خصوص عرضه مازاد همچنان ادامه دارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، در پی آمار ناامیدکننده رشد اشتغال آمریکا در روز جمعه که باعث شد امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده اندکی کاهش پیدا کند، دلار آمریکا قدرتمند باقی ماند.
 

تونی نونان، مدیر ریسک نفتی شرکت میتسوبیشی اعلام کرد: «قیمت نفت خام در حال حاضر پایین است چرا که فعالان بازار فکر می‌کنند افزایش نرخ بهره در کار خواهد بود. شاید گزارش اشتغال به اندازه‌ای خوب بوده که شانس افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر همچنان وجود داشته باشد.»
 

بر اساس این گزارش هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با افتی 11 سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود در جلسه گذشته 46 دلار و 72 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت نایمکس برای تحویل در ماه اکتبر نیز با 18 سنت کاهش به 44 دلار و 26 سنت رسید. به دلیل تعطیلات روز کار در آمریکا، معاملات روز دوشنبه در این کشور بسیار محدود بوده است.

 

در ماه آگوست، قیمت نفت برنت به بالای 50 دلار به ازای هر بشکه رسیده بود که این موضوع ناشی از گمانه‌زنی‌ها برای مذاکرات فریز تولید بود. اما در حالی که امیدها برای کاهش تولید اوپک کم شده است، قیمت نفت نیز مجددا سقوط کرد.
 

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز شنبه اعلام کرد که فریز تولید نفت یکی از مسائلی است که در ماه جاری در الجزایر در مورد آن بحث خواهد شد. اما با وجود مذاکرات فریز تولید، تحلیلگران کمی معتقدند گفت‌وگوها به نتیجه می‌رسد.

 

ایران، سومین تولیدکننده نفت اوپک اعلام کرد تنها در صورتی در مذاکرات شرکت خواهد کرد که صادرکنندگان دیگر حق این کشور برای بازپس‌گیری کامل سهم بازار خود را به رسمیت بشناسند. 
 

مقام ارشد شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ایران آماده است تا در چند ماه آینده و بسته به تقاضای بازار،‌ تولید خود را به 4 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها