Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش ظرفيت توليد فولاد خام گروه فولاد مبارکه به 3/ 10 ميليون تن
 

افزایش ظرفيت توليد فولاد خام گروه فولاد مبارکه به 3/ 10 ميليون تن

ﺳﻪشنبه، 16 شهریور 1395 | Article Rating

دکتر بهرام سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه در جلسه کميته مديريت این شرکت با تاکيد بر حفظ سهم 50درصدي توليد فولاد خام این شرکت گفت: بهره‌برداري از طرح‌هاي توسعه، تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه را به 3/ 10 ميليون تن خواهد رساند. به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه، وي افزود: براي فولاد مبارکه يک افتخار است که پروژه‌هاي طرح، توسعه وتوليد محصولات جديد با ارزش افزوده بالاتر را در بدترين شرايط فولاد مبارکه از نظر قيمت‌هاي داخلي و بازار جهاني به بهره‌برداري و توليد رسانده است.

سبحاني با اشاره به راه اندازي اوليه ماشين ريخته‌گري شماره 5 و با تقدير و تشکر از معاونت اجراي پروژه‌هاي توسعه، پيمانکاران و مشاوران اين پروژه، اظهار کرد: اجراي اين پروژه با پيچيدگي‌هاي زيادي همراه بود که خوشبختانه با هماهنگي و برگزاري جلسات متعدد با چند پيمانکار در زمينه‌هاي مختلف شروع به کار شد که با تلاش و پشتکار در کوتاه‌ترين زمان ممکن ما شاهد توليد آزمايشي اين ماشين بوديم، بنابراين در اين مرحله، از بهره‌بردار اين پروژه، يعني مديريت فولادسازي و ريخته‌گري مداوم انتظار می‌رود با انجام برنامه زمان‌بندي نسبت به افزايش ذوب اقدام تا در ادامه با رفع مشکلات شناسايي شده بتوان 24 ساعته و بدون وقفه بر اساس سفارش مبادرت به توليد کرد.

وي در ادامه ضمن اشاره به مزيت‌هاي اين ماشين ريخته‌گري و افزايش بهره‌وري 8درصدي توليد ناحيه نورد گرم، توجه به ايمني را در شرکت بسيار مهم و ضروري خواند و افزود: مديران، سرپرستان و مسوولان در نواحي مختلف باید در مورد مسائل ايمني نواحي حساسيت فوق‌العاده‌اي داشته باشند، ضمن اينکه درخصوص جابه‌جايي نيروها در نواحي مختلف نيز حتما باید، فرد آموزش‌هاي ايمني و دستورالعمل‌هاي لازم را بداند و مرتب ارزيابي شود.

سبحاني، در پايان با تقدير از عملکرد گروه تعميرات واحد گندله‌سازي، احيای مستقيم و مواد اوليه مدول C و D افزود: در اين معاونت با توجه به شرايط کسب و کار و کاهش قيمت‌ها، با بازنگري در قراردادهاي پيمانکاران، کاهش هزينه قابل ملاحظه‌اي براي شرکت به دست آمد، ضمن اينکه با کنترل موجودي انبارها و شناسايي کالاهاي مازاد بر نياز و تعيين تکليف کالاهاي راکد اقدامات موثري در مديريت بهتر بر نقدينگي وهزينه‌ها به عمل آمد. بنابراين گزارش در ابتداي اين جلسه، مدير ايمني، بهداشت و محيط زيست با ارائه گزارشي، عملکرد مردادماه واحدهاي مختلف شرکت در حوزه HSE را تشريح کرد.

همچنین در گزارش دیگری اعلام شد که دکتر چقازردی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک سپه، به اتفاق معاونان و مدیران این بانک ضمن بازدید از خطوط تولید فولادمبارکه با مدیرعامل و مدیران اقتصادی و مالی شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد و راهکارهای گسترش همکاری مشترک و ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف بانکی و تسهیلات هرچه بیشتر مربوط به صادرات محصولات مبارکه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وي با اشاره به فضاي جديد به وجود آمده در عرصه بين‌المللي و خارج شدن بانک سپه از تحريم‌هاي بين‌المللي اذعان کرد: شعب بانک سپه در اروپا فعال شده و مي‌توانيم در حوزه‌هاي مختلف به صادرات فولاد مبارکه از نظر تامين منابع مالي مواد اوليه و تجهيزات خارجي و LC صادراتي، وارداتي و بروات و همچنين LC که به نفع فولاد مبارکه باز شده اقدام کنیم.

در ابتداي اين ديدار دکتر سبحاني با اشاره به فرآيند توليد و کيفيت محصولات گفت: محصولات فولاد مبارکه به دليل کيفيت بالا و انجام تعهد زمان تحويل به مشتري، اعتماد مشتريان را جلب کرده است و همين امر صادرات محصولات ما را به اروپا ميسر کرده است.

مديرعامل فولاد مبارکه با اشاره به افزايش قيمت تمام شده محصولات فولاد مبارکه گفت: عمده قيمت تمام‌شده محصولات فولاد مبارکه مربوط به انرژي و مواد اوليه است که برخلاف وضعيت جاري دنيا، کاهش نداشته، بلکه افزايش نيز داشته است که در اين شرايط فولاد مبارکه با افزايش کيفيت و تنوع محصولات و ايجاد ارزش افزوده بالاتر موفق شده صادرات خود را افزايش دهد.

در ادامه اين نشست دکتر سبحاني افزود: شرکت فولاد مبارکه يک هلدينگ بزرگ توليدي و اقتصادي است و در راستاي ماموريت اصلي خود سرمايه‌گذاري‌هاي مختلف انجام مي‌دهد که با بررسي وکار کارشناسي در طرح‌هاي فولادي که توجيه اقتصادي داشته باشد، مشارکت فعال داشته و آنچه مهم است خلق ارزش و کسب سود از اين سرمايه‌گذاري‌ها است.

در اين نشست اميرحسين نادري معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه نيز يادآور شد: بانک سپه يک بانک شناسنامه‌دار و فعال در فعاليت‌هاي توليدي و اقتصادي است که با توجه به فعاليت‌هاي شرکت فولاد مبارکه و صادرات محصولات اين جلسه هماهنگ شد تا بتوانيم از طريق خدمات بانک سپه طرح‌هاي توسعه و رويکردهاي صادراتي خود را دنبال کنیم.

 

بهره‌برداري از تصفيه خانه پساب سبا و بازيافت 8/ 1 ميليون متر مکعبي آب

با بازيابي روزانه 5 هزار متر‌مکعب آب در واحد سيالات مجتمع فولاد سبا و بارفع پانچ‌هاي عملياتي و تست گرم و راه‌اندازي سيکل تصفيه پساب سبا، از هدر‌رفت پساب‌هاي صنعتي اين مجتمع و انتقال آن به شبکه فاضلاب جلوگيري شد. داريوش دريا‌بار با اعلام اين خبر افزود: تصفيه‌خانه پساب صنعتي فولاد سبا با ظرفيت 750 مترمکعب برساعت از خردادماه وارد مدار بهره‌برداري شد که با توجه به حجم پساب‌هاي صنعتي فولاد سبا، اين پساب‌ها به کانال ورودي تصفيه‌خانه پساب سبا هدايت و پس از تصفيه فيزيکي و شيميايي آماده پمپاژ و ارسال به تصفيه‌خانه آب شد.

وي افزود: با توجه به عمليات تصفيه انجام گرفته روي اين ميزان پساب، به‌طور متوسط روزانه 5 هزار مترمکعب آب با کيفيت مطلوب به سيکل گردشي آب‌هاي صنعتي برگردانده می‌شود که اين ميزان بازيافت آب در تصفيه‌خانه پساب، برداشت آب از شبکه آب خام ورودي به سبا را حدود 35 درصد کاهش می‌دهد که اين ميزان سالانه بالغ بر 8/ 1ميليون مترمکعب خواهد بود و با توجه به قيمت تمام شده آب صنعتي و هزينه دفع پساب صنعتي کاهش هزينه‌اي قابل توجه را از محل راه‌اندازي تصفيه‌خانه پساب براي اين مجتمع در پي‌خواهد‌داشت و با اين اقدام گام موثري در تحقق اهداف شرکت برداشته شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، وي در ادامه به ديگر مزاياي اجراي اين پروژه اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد فوق، اين موضوع به‌عنوان يک پروژه زيست محيطي نيز مي‌تواند حائز اهميت باشد، چراکه با عنايت به کمبود منابع آب و اقليم خشک منطقه، نه تنها از هدر‌رفت سالانه 8/ 1 ميليون مترمکعب آب جلوگيري می‌کند، بلکه با توجه به کيفيت آب توليدي، تاثير مستقيمی‌ روي ميزان کلي مصرف نيز دارد و در مواقع سيل يا کم‌آبي که برخي از پارامترهاي فيزيکي آب خام ورودي به سايت افزايش مي‌يابد، به‌عنوان يک تعديل‌کننده مناسب مي‌تواند شرايط را براي بهره‌برداري تسهيل کند.

تصاویر
  • افزایش ظرفيت توليد فولاد خام گروه فولاد مبارکه به 3/ 10 ميليون تن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها