Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
در فولادسازی چهارمحال و بختیاری 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است
 

در فولادسازی چهارمحال و بختیاری 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است

چهارشنبه، 17 شهریور 1395 | Article Rating
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سرمایه گذاری در بخش فولادسازی استان را طی سال های اخیر 13 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.


سید نعیم امامی روز سه شنبه در سمینار توانمندی های فولاد استان با محوریت واحد صبا فولاد اظهار کرد: چهار هزار و 600 میلیارد ریال از این میزان در بخش فولادسازی استان پروانه بهره برداری دریافت کرده و هم اینک مشغول فعالیت است.

به گفته وی، طرح یک میلیون تنی فولاد سفید دشت نیز یکی دیگر از طرح های هشت گانه فولاد کشور است که هم اینک حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی بهره برداری می شود.

امامی افزود: مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) است.

به گفته وی، در طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال وبختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.

امامی افزود: این طرح برای 140 نفر به صورت مستقیم و برای 800 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: بزودی چهارمحال و بختیاری با تولید 60 درصد ورق های پوشش دار و گالوانیزه کشور، قطب تولید ورق های فولادی کشور می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این نشست گفت: بهره گیری از تولیدات داخلی و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی باید در استان نمایان تر شود.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام ادامه داد: هم اینک مهم ترین و بزرگترین مشکل در جامعه نداشتن کیفیت تولیدات است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، مدیرعامل واحد صبا فولاد چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این واحد فولادی با ظرفیت 300 هزار تن انواع میلگرد و مقاطع فولاد برجسته ساختمان از سال 92 بهره برداری و وارد چرخه تولید شد.

محمدعلی زمانی تصریح کرد: هم اینک برای 270 نفر به صورت مستقیم و به همین تعداد برای 270 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این واحد فرصت شغلی فراهم شده است.

به گفته وی، بوشهر، یاسوج، اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری نیاز میلگرد و مقاطع فولادی خود را از این واحد تهیه می کنند.

زمانی، سرمایه گذاری این واحد فولادی را 900 میلیارد ریال و 50 میلیون یورو عنوان کرد.

این سمینار آموزشی با حضور حدود یکصد نفر از مدیران، معاونان و کارشناسان فنی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

تصاویر
  • در فولادسازی چهارمحال و بختیاری 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها