Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سیستم ارتقاء یافته نگهداری و تعمیرات در ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه استقرار یافت
 

سیستم ارتقاء یافته نگهداری و تعمیرات در ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه استقرار یافت

شنبه، 27 شهریور 1395 | Article Rating
مجید اله یاری رییس سیستم های اطلاعاتی عملیاتی از استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات سیستم جامع اطلاعاتی یکپارچه در ناحیه آهن سازی خبر داد.

وی افزود: پروژه ارتقا سیستمهای اطلاعاتی حوزه خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه ازسال1390 آغاز گردید که این پروژه شامل سیستم های اطلاعاتی نگهداری و تعمیرات، بومیسازی ،تعمیرگاه مرکزی، کالیبراسیون، برنامهریزی توقفات، آنالیز خرابی، حمل ونقل جادهای، آزمایشگاه AIN ،پایش وضعیت (CM)، پیمانکاران تعمیراتی ،انرژی و سیالات، توقفات میباشد که بعضی ازسیستم ها جدیداً دراین حوزه ایجاد گردیده است .
رییس سیستم های اطلاعاتی عملیاتی یادآور شد: این سیستم ها بصورت یکپارچه در این حوزه بر اساس مفهوم مدیریت دارایی های فیزیکی مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است و سوابق ثبت شده از طریق درختواره تجهیزات فولاد مبارکه با هم ارتباط دارند.
اله یاری تصریح نمود: درحال حاضر سیستمهای بومیسازی، توقفات و حمل و نقل جادهای، آزمایشگاه AIN مستقر گردیده و سیستم نگهداری تعمیرات نیز علاوه بر ناحیه نورد سرد در  ناحیه آهن سازی به ترتیب در واحدهای انباشت و برداشت، آهک سازی، گندله سازی و احیا مستقیم مورد بهره برداری موفق قرار گرفته است.
مریم صالحی کارشناس سیستم های اطلاعاتی نگهداری و تعمیرات نیز دراین خصوص گفت: سیستم نگهداری تعمیرات EIS براساس نیازمندیهای جدید کاربران و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی بصورت کاملا بومی طراحی و ساخته شد و پس انجام تست های مختلف طی یک برنامه 6 ماهه در واحدهای انباشت برداشت و آهک سازی و گندله سازی و احیاء مستقیم مورد بهره برداری قرار گرفت و در طول چندین شات دان با تلاش جمعی از همکاران ، با استفاده از این سیستم انجام شده است.
وی مزایا و دستاوردهای سیستم جدید را پشتیبانی از ساختار درختی موقعیت های فیزیکی و تجهیزات، ایجاد امکان گروه بندی تجهیزات بر اساس مشخصات فنی و عملکردی، اختصاص شماره سریال به هر تجهیز و حفظ تاریخچه آن پس از جابجایی، پرهیز از تعریف فعالیتهای تکراری در هر واحد ،امکان تعیین BOM تجهیزات، برنامه ریزی فعالیت ها با ایجاد توالیهای مورد نظر کاربر، ایجاد میزکار و کارتابل متناسب برای کاربران مختلف،امکان ارسال و دریافت درخواست کار بین سیستمهای مختلف این حوزه و دریافت بازخورد انجام درخواست، نام برد و افزود: تهیه گزارشاتی مانند تاریخچه تجهیز به طور یکجا شامل گردش تجهیز در تعمیرات محلی، تعمیرگاه مرکزی،کالیبراسیون، انبار و توقفات آن... ، گزارشگیری از طول عمر تجهیزات، گزارشگیری از آمار دقیق تجهیزات نصب شده در سازمان بر اساس گروه تجهیز یا تجهیز از دیگر مزایای اجرای این پروژه بود.
در بخش دیگری از این گزارش رسول شفیعزاده رییس برنامه ریزی تعالی سیستم های نت گفت: مدیریت بهینه نگهداری و تعمیرات بدون بهره مندی از سیستم یکپارچه مکانیزه امکانپذیر نمی باشد. ارتقای سیستم مدیریت اطلاعات نت از MIS به EIS را می توان یکی از مهمترین تغییرات شکل گرفته در حوزه نگهداری و تعمیرات شرکت نام برد. اکنون استقرار موفق این سیستم در ناحیه آهن سازی با توجه به نقش استراتژیک این ناحیه در فرایند تولید محصولات شرکت و همچنین تعمیرات اساسی سالیانه واحدهای گندله سازی و احیاء مستقیم با حجم نفرساعت منحصر بفرد آن از موفقیت های درخشان در این حوزه در طول مدت سال های بهره برداری شرکت فولاد مبارکه می باشد که بدون همکاری و مساعدت مدیریت محترم ناحیه، رؤسا و سرپرستان دفاتر فنی تولید و تعمیرات، کارشناسان، تکنسین ها و دیگر پرسنل زحمت کش این ناحیه و همکاران در بخش ITS و ایریسا میسر نبود که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
یوسف مهاجری رییس دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن سازی نیز در خصوص اجرای موفقیت آمیز این پروژه اضافه کرد: در راستای استقرار سیستم مدیریت داراییهای فیزیکی در زمینه تعمیرات و نگهداری، با حمایت مدیریت و تلاش بیوقفه پرسنل ناحیه آهن سازی به ویژه پرسنل دفتر فنی تعمیرات واحدهای انباشت و برداشت، وگندلهسازی، احیا مستقیم وآهک سازی با همکاری پرسنل تعمیرات واحدها ،خدمات فنی وپشتیبانی، واحد سیستمها و فناوری اطلاعات وشرکت ایریسا پس از بازنگری اطلاعات پایه واصلاح درختواره تجهیزات وتشکیل جلسات کارشناسی و انتقال اطلاعات نت به سیستم جدید وبهینه سازیهای متعدد، سیسستم جدید EIS در ناحیه آهن سازی جایگزین سیستم MIS شد و با موفقیت بهره برداری گردید.
روح الله ابوترابی کارشناس پیشگیری دفترفنی واحد گندله سازی در پیاده سازی این پروژه افرود: پیادهسازی سیستم نوین EIS در واحد گندلهسازی، بصورت عملی از ابتدای سال جدید شروع گردید. در این راستا ابتدا نسبت به بارگذاری اطلاعات پایه که با زحمات فراوان کارشناسان پیشگیری دفتر فنی تعمیرات تهیه شده بود، اقدام گردید. در مراحل بعدی در کاری سنگین و فشرده بصورت دوماه مداوم، آموزشهای تئوری و کارگاهی و برگزاری جلسات کارشناسی و هماهنگی، جایگزینی سیستم نوین انجام گردید.
وی افزود: در واحد گندله سازی با توجه به در پیش بودن شات دان بسیار سنگین سالانه با حدود 105 هزار نفر ساعت فعالیت، حساسیت ها و استرس های خاصی بر روی جایگزینی سیستم نوین وجود داشت که خوشبختانه با همکاری بسیار خوب کلیه بخش های مربوطه، این مهم بخوبی صورت گرفت و این شات دان سنگین با سیستم جدید EIS برنامه ریزی و اجرا گردید. لازم است در این رابطه از واحدهای سیستم ها و فناوری اطلاعات، برنامه ریزی و تعالی سیستمهای نت، مدیریت و پرسنل واحد گندله سازی و دفتر فنی تعمیرات و تعمیرات واحد و شرکت ایریسا، تشکر و قدردانی شود.
غلامرضا فرهمند سرپرست برنامه ریزی و قطعات یدکی ناحیه آهن سازی با اشاره به فرآیند اجرای این پروژه گفت: فرایند تدوین، اصلاح و بارگذاری اطلاعات پایه بر اساس مبانی جدید مدیریت نت در بستر سیستم جدید EIS در واحدهای احیاء مستقیم 1 و 2  با موفقیت به بهره برداری رسید.
وی اظهار امیدواری کرد: پیاده سازی سیستم جدید در احیاء مستقیم که دارای حجم زیادی از تعداد استانداردها و درخواستهای برنامه ریزی شده در میان واحدها است موجبات  بهینه سازی و تسهیل فرایند برنامه ریزی و کنترل نگهداری تعمیرات را فراهم آورد.
مجیدکمالی کارشناس دفترفنی تعمیرات آهن سازی در این خصوص گفت: جمع آوری اطلاعات پایه جهت سیستم مدیریت تعمیرات جدید در واحدها باتلاش مجدانه گروه دفترفنی تعمیرات آهن سازی انجام گرفت که پس ازبارگذاری وبررسی این اطلاعات پایه درسیستم ، فرایندها تست گردید .
اولین اجرای پایلوت این سیستم درناحیه آهنسازی و در واحدهای انباشت وبرداشت و آهک سازی با موفقیت به پایان رسید. دراینجا لازم می دانم ازتلاش های کلیه همکاران که دراستقرار این سیستم درآهن سازی تلاش نمودند تقدیر و تشکرنمایم.

تصاویر
  • سیستم ارتقاء یافته نگهداری و تعمیرات در ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه استقرار یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها