Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بررسی روند قیمت فولاد وسنگ آهن در روزهای آینده
 

بررسی روند قیمت فولاد وسنگ آهن در روزهای آینده

شنبه، 27 شهریور 1395 | Article Rating

قیمت های سنگ آهن وارداتی در هفته گذشته و بدلیل چشم انداز ضعیف برای بازار فولاد بیشتر کاهش یافت . ارزیابی Platts برای سنگ آهن فاین 62 درصد در روز جمعه 56 دلار و 30 سنت CFR شمال چین بود . که در طول هفته حدود 2 دلار کاهش داشت .

 کارخانجات هنوز تمایل چندانی به خرید ندارند زیرا افت قیمت های شمش و رکود در بخش ساخت و ساز هر دو به حجم تقاضا لطمه زده است . در روز جمعه قیمت های شمش در تانگشان با کاهشی 130 یوآنی در طول هفته به 2 هزار و 80 یوآن معادل 310 دلار و 94 سنت تحویل درب انبار در تانگشان رسید . 

به گفته یک تاجر بین المللی آگاه از بازار ، دولت چین قصد دارد بازار مسکن این کشور را از رکود فعلی خارج کند چون رکود در این بخش به تقاضا برای مواد اولیه و همچنین فولاد و در ادامه قیمت های آنها ضرر زده است . 

سردرگمی قیمت های کک متالورژی و ذغالسنگ در سال جاری نشان دهنده فشار بر تقاضا است زیرا کارخانه ها سود خود را در خطر دیدند .  وفور سنگ آهن ارزانقیمت در بنادر هم در کاهش سطح تقاضا مؤثر بوده است .  

تضعیف قیمت های فولاد هم فاصله قیمت بین گرید های 62 و 65 درصد را به 8  دلار و 60 سنت کاهش داده است . قیمت های سنگ آهن درشت دانه هم بدلیل عرضه فراوان و چشم انداز منفی بازار فولاد کاهش یافته است البته این سیر نزولی با احتمال کاهش سطح آگلومراسیون متوقف شد و شاید میزان تقاضا هم افزایش یابد . کاهش سطح موجودی پلت و کنسانتره هم روند نزولی قیمت های سنگ آهن درشت دانه را متوقف کرده است .  

تصاویر
  • بررسی روند قیمت فولاد وسنگ آهن در روزهای آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها