Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ایران به دانش ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت فولادسازی کشور دست یافت
 

ایران به دانش ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت فولادسازی کشور دست یافت

چهارشنبه، 31 شهریور 1395 | Article Rating
پژوهشگران کشور به دانش ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت فولادسازی کشور چون گندله سازی، احیای مستقیم آهن و جداسازی گازهای صنعتی دست یافتند.

هومن حقیقی، مجری طرح با اشاره به توانمندی فنی تولید شده در راستای تامین نیازهای صنعت فولاد کشور، گفت: ما با کسب دانش فنی و مهندسی پایه واحدهای احیاب مستقیم، گندله سازی، فولادسازی، نورد و همچنین واحدهای جداسازی اجزای هوا (اکسیژن، نیتروژن و آرگون) و سیستم غبارگیر و تصفیه دود، توانستیم بخشی از نیاز صنعت فولاد کشور را تامین کنیم.

وی به طراحی و ساخت واحدهای تولید اکسیژن شامل فرایند، تجهیزات و همچنین سیستم‌های غبارگیر و تصفیه دود واحدهای فولادسازی اشاره کرد و افزود: ما در حوزه سیستم بازیاب حرارتی واحدهای احیای مستقیم و نیز طراحی فرایند کوره پخت و نقال‌های واحد گندله‌سازی تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌ایم.

حقیقی، طراحی سیستم مدیریت اطلاعات تولید واحدهای فولادسازی و سیستم واحدهای احیای مستقیم را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی خود نام برد و یادآور شد: طراحی و ساخت شبیه‌ساز دینامیکی کوره قوس الکتریکی واحدهای فولادسازی از دیگر دستاوردهای ما است که در واحدهای گوناگون فولادسازی کشور استفاده شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مجری طرح به همکاری با واحدهای صنعتی و تامین نیاز واحدهای داخلی اشاره کرد و افزود: با بهره‌مندی از دانش کسب شده موفق به طراحی، مدل سازی سه‌بعدی گندله‌سازی گلگهر سیرجان و همچنین طراحی سیستم لوله کشی و مدل‌سازی سه بعدی کنستانتره آهن خط پنجم چادرملو شدیم.

به گفته وی، مهندسی پایه، تولید مدارک بالانس انرژی و جرم و طراحی سیستم لوله کشی و طراحی ساپورت صنایع فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان از دیگر پروژه‌های این تیم تحقیقاتی است.

این محقق ارائه راهکارهای به‌سازی و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی فولادی کشور را از دیگر دستاوردهای علمی ذکر کرد و گفت: فعالیتمان را بر استانداردهای بین‌المللی و همکاری با شرکت Badische Stahl به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال دنیا در این عرصه توسعه دادیم.

تصاویر
  • ایران به دانش ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت فولادسازی کشور دست یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها