Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بحران اقتصاد فولاد در کشور ادامه دارد
 

بحران اقتصاد فولاد در کشور ادامه دارد

شنبه، 03 مهر 1395 | Article Rating

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد: اقتصاد فولاد در کشور همچنان با بحران مواجه بوده و اوضاع این صنعت بهتر نشده است.

محمد رضا مدرس خیابانی اذعان داشت که دولت در سال گذشته تعرفه واردات فولاد را اصلاح کرده که اقدام بزرگی است. وی، در عین حال با طرح این پرسش که در کجای دنیا، بهای عرضه محصول فولادی در بازار داخل و صادراتی یکی است، پاسخ داد که دولت‌ها باید تفاوت قیمت عرضه محصول در بازار داخل و بازار بین‌الملل را در قالب جوایز صادراتی ارایه کنند و ابراز امیدواری کرد که دولت در شرایط حاضر هم این اقدام را عملی سازد. مدرس خیابانی، با قیاس بین هزینه تمام شده فولاد درشرکت‌های تولیدی بخش خصوصی و شرکت‌های فولادی اصل 44 اذعان داشت که این افزایش هزینه تمام شده در بخش‌های بزرگتر ناشی از هزینه تمام شده پول در کشور بوده که در محدوده 24 درصد است.

وی، بیان داشت که با وجود کاهش نرخ سود بانکی هزینه تمام شده پول در سه ماهه نخست امسال با سال گذشته فرقی نکرده و ابراز امیدواری کرد که در نیم سال دوم سالجاری هزینه تمام شده پول کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان گفت که شرکت‌های فولادی مشمول اصل 44 تعهد دارند تا نیروی انسانی خود را ثابت نگه دارند و افزود: حتی اگر این شرکت‌ها نیروی مازاد داشته باشند با توجه به تعهدات اجتماعی با افزایش تولید و توسعه در حفظ اشتغال تلاش می‌کنند چرا که در غیر این صورت در استان با بحران مواجه می شویم.

به گفته وی، تعدیل نیروی انسانی درشرکت‌های غیر از سهامی عام یا وابسته به اشخاص حقیقی پایبندی کمتری در حفظ و ارتقا اشتغال دارند در حالیکه در شرکتهای اصل 44 نمی‌توان برخوردهای اینچنینی داشت.

مدرس خیابانی خبرداد که میزان تولید فولاد خام در شرکت متبوع او در پنج ماهه نخست امسال در قیاس با همین مدت در سال گذشته 3 درصد رشد داشته است.

تصاویر
  • بحران اقتصاد فولاد در کشور ادامه دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها