Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات فولاد کشور از طریق بورس کالا امکانپذیر است
 

صادرات فولاد کشور از طریق بورس کالا امکانپذیر است

یکشنبه، 29 دی 1392 | Article Rating
براساس تصمیم جدید دولت، صادرات شمش و محصولات فولادی تا پایان خرداد ماه سال آینده آزاد شده که این کار به منظور حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به مصرف داخلی اتخاذ شده است در این میان با توجه به حضور فولادسازان بزرگ کشور در معاملات داخلی بورس کالای ایران، به نظر می رسد که صادرات محصولات فولادی از کانال بورس نیز می تواند آغازی برای صادرات هدفمند و شفاف فولاد باشد.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، رسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این باره اظهار کرد: بازار فولاد چند ماهی است که در شرایط رکود و کاهش تقاضا به سر می برد و این بهترین فرصت برای صادرات شمش و محصولات فولادی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه ما همیشه به دنبال ایجاد فرصت صادراتی بوده ایم، افزود: با توجه به ظرفیت تولید فولاد در کشورمان، ما باید زودتر از اینها به فکر صادرات محصولات فولادی می افتادیم که به نظر می رسد در سال های آینده با افزایش حجم تولید، شاهد صادرات مطلوب فولاد به بازارهای جهانی باشیم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: اینکه در سال های گذشته جلوی صادرات فولاد گرفته می شد، به دلیل آن بود که ما سالانه بین 10 تا 11 میلیون تن به واردات نیاز داشتیم اما اکنون با افزایش قدرت تولید و کاهش تقاضا چیزی حدود 2 تا 3 میلیون تن کمبود داریم که این حجم نیز به زودی از طریق کارخانه های داخلی تامین می شود.
خلیفه سلطان با بیان اینکه بورس کالا بستری مناسب برای صادرات محصولات فولادی است، گفت: بورس کالا با توجه به تجربه معاملات داخلی فولاد و صادرات محصولات مختلف می تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و نقش بسزایی در صادرات محصولات فولادی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه احتمالا فولادسازان نیز از طریق این بازار شفاف اقدام به صادرات خواهند کرد، افزود: البته نمی توان همه تولیدکنندگان را الزام کرد که از طریق بورس صادرات داشته باشند اما به نظر می رسد که بورس با توجه به سازوکار مناسب اش، می تواند سهم خوبی را در صادرات فولاد ایفا کند.
به گزارش ایسنا، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در بورس قیمت ها به صورت رقابتی کشف می شود، قیمت فولاد ایران با نرخ های واقعی به بازارهای جهانی عرضه می شود و از این جهت نیز بورس بستری مناسب برای صادرات است. 
تصاویر
  • صادرات فولاد کشور از طریق بورس کالا امکانپذیر است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها