Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
واگذاری ۲۰ درصد سهام شرکت فولاد مکران چابهار به سرمایه گذاران بومی
 

واگذاری ۲۰ درصد سهام شرکت فولاد مکران چابهار به سرمایه گذاران بومی

چهارشنبه، 14 مهر 1395 | Article Rating
قائم مقام شرکت فولاد مکران چابهار گفت: 20 درصد از سهام شرکت فولاد مکران مستقر در منطقه آزاد چابهار به سرمایه گذاران بخش خصوصی و افراد بومی منطقه چابهار و استان سیستان وبلوچستان واگذار می شود.


پوریا منصوریان روز سه شنبه در نشست بررسی نحوه واگذاری سهام مجتمع شرکت فولاد مکران چابهار اظهار داشت: شرکت فولاد مکران در زمینی به مساحت 300 هکتار در سال 1393 به صورت سهامی خاص با شماره 2025 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی منطقه آزاد تجاری چابهار به ثبت رسیده است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح فولاد مکران در چابهار بر مبنای نیاز بازارهای داخلی و خارجی در افق سال 1404 شامل واحدهای گندله سازی، احیاء مستقیم، فولادسازی، نورد گرم ورق، نورد مقاطع و نورد سیم میلگرد ساخته شده است.

وی ادامه داد: هم اینک مرحله نخست (فاز اول) از مجموع واحدهای یادشده شامل احداث یک واحد اسفنجی به روش احیاء مستقیم به ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن در سال در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی بیان کرد: مدت اجرای طرح فولاد مکران از تاریخ تنفیذ قرار داد EPC با پیمانکار پرورژه (شرکت ایریتک) به مدت 30 ماه شمسی است.

قائم مقام شرکت فولاد مکران چابهار اظهار داشت: سهامداران شرکت فولاد مکران گروه مالی بانک ملت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو، هولدینگ توسعه صنایع معدنی امید و سازمان منطقه آزاد چابهار هستند و سرمایه گذاری ثابت ارزی این شرکت 147 میلیون یورو است.

منصوریان ادامه داد: بخش خصوصی و افراد سرمایه گذار بومی بصورت شرکت و یا فردی می توانند 20 درصد از سهام این شرکت با مبلغ 150 میلیارد تومان را خریداری کنند.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته دوره بازگشت سرمایه در این طرح سه سال است که می تواند تحولی در بخش فولاد در جنوب شرق کشور ایجاد کند.
وی از سرمایه گذاران بومی استان سیستان وبلوچستان به ویژه چابهار خواست مشارکت برای طرح فولاد مکران را مد نظر داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: چابهار یکی از نقاط راهبردی و از بهترین نقاط سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است.

عبدالرحیم کردی افزود: زیرساخت های چابهار در حال آماده شدن است و کارخانه های فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و معادن می توانند موجب اشتغال و توسعه این منطقه باشند.

وی ادامه داد: چابهار از اهمیت ویژه ای برای مسئولان کشور برخوردار و این امر سبب شده است تا این منطقه جهش خوبی در اجرای طرح های عمرانی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: فولاد زیربنای توسعه هر منطقه است و سرمایه گذاران بومی با خرید سهام می توانند سرمایه خود را به چندین برابر در مدت زمان کوتاهی برسانند.

کردی با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران بومی ضامن توسعه منطقه چابهار است، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاران بخش خصوصی بومی مشارکت نکنند افراد و شرکت های دیگری در نوبت هستند ولی اولویت ما افراد بومی در خرید سهام است.

وی تصریح کرد: چرخ قطار توسعه ی منطقه با شکل گیری پروژه های مهم و اساسی مانند فولاد به حرکت درآمده است و هر یکی می توانند موجب رونق و اشتغال شوند.
وی ادامه داد: انتقال دانش، تکنولوژی و تجربه خارجی ها به سرمایه گذاران بومی سیستان وبلوچستان جزو اولویت های کاری ماست.

وی گفت: چهار شرکت فولاد در چابهار با ظرفیت 10 میلیون تن در سال قرار است راه اندازی شود.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه سازمان مناطق آزاد کشور نیز گفت: فولاد می تواند موجب رشدوتوسعه سیستان وبلوچستان و سواحل مکران شود.

مهدی بازرگان افزود: اجرای پروژه های فولاد برای صنعتی شدن کشوراز آرزوهای مردم و دولت است.

وی ادامه داد: رونق و تولید فولاد می تواند برای آبادانی این منطقه محروم سهم عمده ای داشته باشد.

وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی بومی منطقه چابهار خواست بدون دغدغه نسبت به سرمایه گذاری و خرید سهام فولاد اقدام کنند تا در آینده نیز پشیمان نشوند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، جلسه واگذاری سهام شرکت فولاد مکران با حضور تیمسار ملک زادگان عضو هیات مدیره غیر موظف منطقه آزاد چابهار، مدیران مجتمع فولاد، جمعی از متقاضیان و سرمایه گذاران صنعت فولاد در محل سالن رسالت منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

تصاویر
  • واگذاری ۲۰ درصد سهام شرکت فولاد مکران چابهار به سرمایه گذاران بومی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها