Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اوضاع و احوال فولاد قطر بعد از کاهش قیمت نفت
 

اوضاع و احوال فولاد قطر بعد از کاهش قیمت نفت

چهارشنبه، 14 مهر 1395 | Article Rating

کارخانه قطر استیل تولید فولاد را از سال 1978 میلادی آغاز کرد و اولین  کارخانه کوچک فولادساز در منطقه خلیج فارس است که بر اساس سیستم احیای مستقیم کار می کند . این کارخانه در شهرک صنعتی مسیعید واقع در 45 کیلومتری دوحه پایتخت این کشور قرار دارد.

فولاد قطر در سال 2005 با عقد قرارداد با یک کمپانی ایتالیائی ساخت کارخانه میلگرد خود را کلید زد که نهایتاً در سال 2007 با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن شروع بکار نمود و در سال 2015 این کارخانه رکود تولید بیش از 1 میلیون تن را ثبت کرد که 44 درصد بیش از ظرفیت اسمی بود که در قرارداد با شرکت ایتالیائی مطرح شده بود  . یکی از مجلات اروپائی مصاحبه کوتاهی با آقای علی بن حسن المریخی  مدیر عامل آن داشته و بد نیست بخشی از آن را بدانیم.

از آقای المریخی پرسیده شده که آیا افت قیمت نفت بر برنامه های فولاد قطر هم تأثیر داشته است که وی در جواب این طور اظهار نظر کرده است ، نفت پایه و اساس سرمایه گذاری ها و پروژه ها درکشورهای حاشیه خلیج فارس است و افت قیمت آن تأثیر منفی بر برنامه های توسعه ای ما هم داشته است . البته ما مطمئنیم که این فرآیند تغییر می کند بنابراین همچنان در حال توسعه برنامه های خود هستیم و با این شرایط مقابله خواهیم کرد . از وی درباره اصلی ترین چالش هائی که فولاد قطر با آن مواجه است پرسیده شده که او اینگونه جواب داده است ، تقاضای داخلی در قطر بالا است و باید سعی کنیم سهم خودمان را در این بازار حفظ کنیم البته ارتباط خوبی هم با مشتریان خود داریم و همچنین در تلاش برای توسعه بیشتر صنعت فولاد قطر هستیم . آقای المریخی درباره اینکه آیا فولاد قطر قصد توسعه چه برنامه های دیگری را دارد گفت : با توجه به شرایط کنونی ما بیشتر بر پروژه هائی تمرکز کرده ایم که هزینه های تولید ما را پائین بیاورد و برایمان اقتصادی باشد  . 






منبع:معدن24

تصاویر
  • اوضاع و احوال فولاد قطر بعد از کاهش قیمت نفت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها