Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

صندوق بین المللی پول:کاهش رشد اقتصادی و افزایش رکود در جهان

چهارشنبه، 14 مهر 1395 | Article Rating

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود از تداوم کاهش رشد اقتصادی و افزایش رکود خبر داد.

به گزارش استیل ایران ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آی ام اف (صندوق بین المللی پول)، در چشم انداز اکتبر 2016 صندوق بین المللی پول گفته شده است رشد اقتصادی در جهان در سال جاری میلادی همچنان روند نزولی خواهد داشت.

 

«موریس ابستفلد»، رئیس بخش اقتصادی صندوق بین المللی پول، گفت: «ما در سال 2016 شاهد کاهش رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته بودیم. این درحالی است که دیگر کشورهای جهان رشد اقتصادی مثبتی داشتند.» وی افزود: رکود اقتصادی مداوم ، به ویژه در کشورهای توسعه یافته، می تواند به افزایش اعتراضات درخصوص تجارت و مهاجرت نیز منجر شود. وی گفت: «این عوامل مانعی برای رشد، تولید و خلاقیت هستند.»

 

ابستفلد گفت: «به منظور حمایت از رشد اقتصادی در کوتاه مدت، باید بانک های مرکزی در کشورهای توسعه یافته سیاست های پولی آسان تری اتخاذ کنند.»

 

اما براساس گزارش این صندوق، سیاست های پولی به تنهایی نمی توانند کشتی به گل نشسته اقتصاد جهانی را به حرکت وادارند. پیری جمعیت و کاهش تولید مانع افزایش رشد اقتصادی هستند. کشورها باید در بخش های آموزش، فناوری، گسترش زیرساخت ها برای افزایش تولید، سرمایه گذاری بیشتری کنند. همچنین رفع موانع ورود به بازار کار، افزایش مهارت های شغلی و اصلاحات ساختاری نیز باید در دستور کار کشورها قرار گیرد.

 

بر اساس این گزارش، اقتصاد جهانی تا آخر سال جاری تنها 3.1 درصد رشد خواهد داشت. در پیش بینی های سال آینده میلادی نیز رشد اقتصادی با افزایشی ناچیز به 3.4 درصد خواهد رسید. 

 

همچنین افزایش بلاتکلیفی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نرخ رشد اقتصادی این کشور را از 2.2 درصد در سال گذشته به 1.8 درصد در سال جاری کاهش داد. برآورد می شود رشد اقتصادی این کشور تا سال 2017 به 1.1 درصد نیز برسد.

 

نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو نیز از 2 درصد در سال 2015 به 1.5 درصد در سال 2017 خواهد رسید. همچنین نرخ رشد اقتصادی آمریکا از 2.1 درصد در سال گذشته به 1.8 درصد در سال آینده میلادی خواهد رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها