Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

اشتون: تعلیق تحریم‌ها از امروز لازم‌الاجراست

ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1392 | Article Rating
رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما به دنبال آغاز مذاکراتی در راستای دستیابی به توافقی همه‌جانبه با ایران در ماه فوریه (اواسط بهمن) هستیم.

به گزارش ایسنا، کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه در بروکسل برگزارشد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از امضای توافق میان گروه 1+5 و ایران در ماه نوامبر در ژنو ما امروز تصمیم گرفته‌ایم که اجرای مرحله شش ماهه اولیه ایجاد اعتماد با هدف توجه به نگرانی‌های بین‌المللی درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران را آغاز کنیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ایران اجرای تدابیر توافق درخصوص برنامه‌های هسته‌یی‌اش را مطابق با برنامه اقدام مشترک آغاز کرده است و وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مراحل قانونی لازم را برای به تعلیق درآوردن تحریم‌ها به انجام تدابیر مشخص شده در توافق دو طرف برای شش ماه آینده انجام دادند. تعلیق این تحریم‌ها از امروز لازم‌الاجرا خواهد بود.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: در شش ماه آینده اجرای درست تدابیر مورد توافق امری کلیدی خواهد بود. این نخستین اقدام بسیار مهم است اما کارهای بیش‌تری برای مواجهه با نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در ارتباط با ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران باید انجام گیرد.

کاترین اشتون در پایان بیانیه خود اعلام کرد: ما به دنبال آن هستیم که مذاکراتی را درباره راهکاری همه‌جانبه با ایران در ماه فوریه آغاز کنیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها