Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
درخواست خرید سه کشور اروپایی از فولاد اکسین
 

درخواست خرید سه کشور اروپایی از فولاد اکسین

پنجشنبه، 22 مهر 1395 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: اگر اشتغال برای ما یک دغدغه تلقی می‌شود و به دنبال عملی کردن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی هستیم، باید یک راهکار مناسب را بیابیم. انتظار ما این است که همکاران فولادساز صادرکننده ما 20 درصد صادرات خود را به واحدهای نورد بدهند.


عزیز قنواتی درباره برگزاری دومین کنفرانس آهن و فولاد ایران در اصفهان و تاثیر آن بر بین‌المللی شدن صنعت فولاد ایران اظهار کرد: پس از نفت و گاز، فولاد یکی از قابلیت‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود. فولاد در دوران تحریم کمی از روند جاری در دنیا فاصله گرفت بدان معنا که نمی‌توانستیم تجهیزات جدید را وارد یا بازسازی انجام دهیم. در واقع هیچ طرح توسعه‌ای در آن زمان انجام نشد.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن در جزیره کیش بیان کرد: خوشبختانه مهمترین اتفاق در کنفرانس کیش، دیده شدن توانایی‌های ایران بود. قابلیت معادن، ذخایر و توانایی‌های ایران در این کنفرانس به خوبی قابل مشاهده بود اما به اعتقاد بنده با برگزاری این کنفرانس در اصفهان برای دومین بار و با بازدید از فولاد مبارکه، توانستند توانایی‌های ایران را در عمل نیز مشاهده کنند. در واقع ادعای ما را برای داشتن صنعت فولاد در فولاد مبارکه به عنوان قطب فولاد ایران، مشاهده کردند. شاید این موضوع یکی از اتفاقات خوب در دومین کنفرانس آهن و فولاد متال‌ بولتن بود.

قنواتی افزود: این دوره در یکی از استان‌های فولادی کشور برگزار شد اما امیدوار هستیم دور بعدی این کنفرانس در خوزستان برگزار شود زیرا اولین کارخانه نورد در اهواز احداث شد و در کنار فولاد خوزستان چندین کارخانه فولادی دیگر در این استان وجود دارد و در خرمشهر چندین طرح فولاد در حال اجرا است. در صورت برگزاری دور بعدی این کنفرانس در خوزستان، آنها می‌توانند با قطب فولادی دیگری در کشور آشنا شوند و از نزدیک از آن بازدید کنند. البته می‌توان این کنفرانس را در استان‌های معدنی همچون استان کرمان نیز برگزار کنند تا با قابلیت‌های موجود در ایران آشنا شوند. 

به گفته وی، با برگزاری این کنفرانس در استان‌های فولادی و یا معدنی کشور آنها با توانمندی‌های ایران آشنا و در مقابل ما نیز با روش‌های جدید بازرگانی، فنی و... موجود در دنیا آشنا می‌شویم. در نتیجه برگزاری چنین کنفرانسی را باید یک اتفاق خوب دانست و از برگزارکنندگان آن تشکر کرد.

قنواتی همچنین درباره رقابت با چین و نفوذ در بازار‌های جدید و استفاده از روش دامپینگ تصریح کرد: ما نمی‌توانیم دامپینگ کنیم. شاید یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم این است که کارخانه‌های نورد کشور مواد اولیه موردنیاز خود را گران خریداری می‌کنند. با گران خریدن مواد اولیه دیگر نمی‌توانیم دامپینگ کنیم.

وی تصریح کرد: باید بازارها را با صادرات محصول نهایی در اختیار گرفت.

قنواتی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر صادرات با زیان انجام می‌شود، تصریح کرد: ما در حال حاضر به دنبال نشان‌ دادن توانمندی‌های ایران بوده و چندان به دنبال در اختیار گرفتن بازار نیستیم زیرا صادرات ما محصولات کیفی و با ارزش افزوده بالا است. در واقع محصولات ما محصولات صنعتی و کیفی است.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: در واقع مشکلی در زمینه مواد اولیه وجود ندارد اما تنها مشکل موضوع قیمت مواد اولیه است. وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این رابطه تصمیمی جدی بگیرد. اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد در آینده نزدیک کارخانه‌های نوردی دچار مشکل می‌شوند.

قنواتی تصریح کرد: سیاست‌گذاران صنعتی و اقتصادی کشور باید برای این موضوع راهکاری بیایند و بگویند اگر واحد نوردی می‌خواهد صادر کند در نتیجه، اسلب و مواد اولیه را به قیمت صادراتی به آن بدهید. حتی می‌توان در این زمینه از واحد نوردی ارز دریافت کرد و یا صادرات را با نام واحد تولیدکننده مواد اولیه انجام داد. یعنی واحد نوردی محصول نهایی را به فولاد خوزستان و یا دیگر واحدها بدهد تا آنها صادرات را انجام دهند. در واقع می‌توان درباره این موضوع مذاکره کرد. متاسفانه این موضوعات 2 سال است که مطرح می‌شود اما بی‌شک مشکلی در این میان وجود دارد که نمی‌گذارد مسائل حل شود.

وی با اشاره به این موضوع که فولاد اکسین سالانه 1.2 میلیون تن اسلب مصرف می‌کند، بیان کرد: در مقابل این میزان ماده اولیه 1.1 میلیون تن محصول نهایی تولید می‌شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، قنواتی همچنین درباره روند تغییرات در بازار فولاد تا پایان سال 95 اظهار کرد: قیمت باید مبنا داشته باشد وقتی همچنان بودجه‌ای برای به حرکت درآوردن پروژه‌های عظیم دولتی اختصاص نیافته، حرکت‌های دیگر چندان چشمگیر نیست. البته من شرایط خوبی را برای آینده پیش‌بینی می‌کنم اما انتظار بیشتری وجود دارد. بی‌شک قیمت‌ها بهبود می‌یابد و تا پایان سال روند صعودی خواهیم داشت اما در حد انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلی که برای چین پیش‌ آمد توانست فرصت خوبی را برای ما ایجاد کند. اسپانیا، برزیل، انگلستان، ایتالیا و تایوان کشورهایی هستند که مرتب از ما درخواست صادرات دارند اما ما به دلیل مشکل نرخ ارز کمی با احتیاط حرکت می‌کنیم زیرا به دنبال صادرات با زیان نیستیم.

تصاویر
  • درخواست خرید سه کشور اروپایی از فولاد اکسین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها