Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
انتخاب فولاد اکسین به عنوان دومین صادر کننده محصولات فولادی
 

انتخاب فولاد اکسین به عنوان دومین صادر کننده محصولات فولادی

دوشنبه، 26 مهر 1395 | Article Rating
-عزیز قنواتی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این خصوص اظهار کرد: این شرکت با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی، ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال 88 با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرد.


وی افزود: فولاد اکسین امروزه با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض) و خواص مورد نظر مشتریان، در مسیر رشد و تعالی قدم بر داشته و در زمینه صادرات سیر صعودی را در پیش گرفته است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: این شرکت با بهره گیری از بیش از 95 درصد نیروی کار و مدیریت بومی توانست با وجود تحریم های خارجی و رکود صنعت فولاد ، در سال 1392 با راه اندازی کوره های عملیات حرارتی و تولید محصولات خاص عبور و تولید 650 هزار تن را تجربه کند.

وی ادامه داد: اگرچه این شرکت در سال 1393 به عنوان برترین شرکت فولاد کشور انتخاب شد اما افتخارات فرزندان خوزستان در فولاد اکسین به توسعه این شرکت و ثبت رکورد تولید در گیر و دار تحریم فولاد کشور ختم نشده و همچنان شاهد استقبال خوب از محصولات این شرکت در بازاهای خارجی هستیم.

قنواتی اظهار کرد: نخستین محموله محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان ابتدای سال جاری به قاره اروپا صادر و اکنون این شرکت بیشترین رشد صادرات را در 6 ماه اول سال جاری بین شرکت های فولادی استان کسب وعنوان دومین صادر کننده را بین شرکت های بزرگ فولادی کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود باید بیشتراز همیشه به تولید داخل اعتماد و از آن حمایت کرد و این نیازمند همت همگانی است تا بتوانیم تولید داخلی را در مقابل محصولات خارجی اثبات کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در زمان حاضرکیفیت محصولات تولیدی شرکت فولاد اکسین بالاتر از مشابه خارجی آن بوده و قیمت تمام شده این محصولات با نوع خارجی آن ها برابری می کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین همچنین گفت: تمامی محصولات این شرکت تحت استاندارد API آمریکا است اما با این وجود، تنوع بالای واردات نسبت به تولیدات داخلی و اعمال نشدن تعرفه های نامناسب برای جلوگیری از واردات همچنان یکی از دغدغه های ما بوده و امید است در این خصوص تمهیدات لازم از سوی مدیریت استان برای جلوگیری از واردات بی رویه اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درخواست صادرات ماهانه پنج تن تولیدات را از کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس داریم، افزود: بیشترین صادرات ما معمولا کاربردهای ساختمانی دارند. در ارتباط با صادرات ورق های نفتی هم با کشور عراق مذاکراتی داشتیم.

شرکت فولاد اکسین تنها سازنده ورق های خاص فولادی( ورق عریض) برای استفاده درعملیات حرارتی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی، ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشورفعالیت خود را آغاز کرد و در شش ماه نخست سال جاری در زمینه صادرات به عنوان دومین صادر کننده محصولات فولادی انتخاب شد.

تصاویر
  • انتخاب فولاد اکسین به عنوان دومین صادر کننده محصولات فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها