Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تا سال 1404 تولید فولاد به 55 میلیون تن می رسد
 

تا سال 1404 تولید فولاد به 55 میلیون تن می رسد

ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1392 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: هدف‌گذاری دولت در افق 1404 رسیدن تولید 55 میلیون تن فولاد خام است كه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای بالای هشت میلیون تنی و دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی كشورهای مختلف امیدواریم زودتر به این عدد برسیم.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، مهدی كرباسیان در مراسم امضاء قرار دادهای ساخت نیروگاه 500 مگاواتی و تكمیل طرح نیمه تمام فولاد نی‌ریزافزود : اجرای این طرح‌ها محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در كشور را موجب خواهد شد.
به گفته كرباسیان؛ با امضای تفاهمنامه احداث نیروگاه 500 مگاواتی بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شركت سرمایه گذاری غدیر ، برق مورد نیاز صنایع مختلف از جمله فولاد و آلومینیوم در منطقه ویژه معدنی و فلزی خلیج فارس تامین می شود.
گرباسیان با بیان اینكه با عقد قرارداد مشاركت و تفاهم‌نامه بین شركت‌های گروه سرمایه‌گذاری غدیر و ایمیدرو نقطه عطفی در انجام اجرای طرح‌های فولادی ایجادشده است، افزود : در فراخوان ایمیدرو برای احداث نیروگاه یاد شده كه حدود 13 سال عملیاتی نشده بودو بدنبال آن 16 شركت اعلام آمادگی كردند كه در نهایت شركت برق و انرژی غدیر برنده این مناقصه شد.
وی سیاست دولت را جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و غیردولتی برای اجرای طرح های معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: وظیفه دولت نیز فقط فراهم كردن زمینه های سرمایه گذاری و تسهیل امور برای سرمایه گذاران است.
كرباسیان به طرح های فولاد استانی نیز اشاره كرد و افزود: در 7 طرح فولاد استانی ، LC دو طرح باز شده و بقیه نیز با رفع مشكل بانك های عامل و صنعت ومعدن كه هفته گذشته انجام شد، در مسیر گشایش اعتبار قرار گرفته اند كه نخستین آن «طرح فولاد نی ریز» است.
رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: برای اجرای طرح فولاد نی ریز طبق قراردادی كه امروز بین ایمیدرو و شركت فولاد گستر غدیر امضا شد، در بخش آورده نقدی ، شركت مذكور 65 درصد و ایمیدرو 35 درصد مشاركت خواهند كرد و بقیه از محل فاینانس خارجی تامین خواهد شد.
كرباسیان در ادامه گفت: : طرح فولاد نی ریز در حال حاضر بیش از 70 درصد در بخش احیاء پیشرفت فیزیكی دارد كه امیدواریم شركت فولاد گستر غدیر به سرعت آن را تكمیل و راه اندازی كند و بخش فولاد سازی آن را نیز در مدت سه سال و حتی كمتر از آن به بهره برداری برساند.
وی گفت: برای اجرای طرح نی ریز حدود یك هزارو 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است كه 420 میلیارد تومان از منابع شركای داخلی و بقیه به صورت فاینانس خواهد بود. همچنین قیمت سنگ آهن نیز بر اساس سیاست های دولت تعیین خواهد شد.
وی در توضیح این مطلب ، افزود : : معادن سنگ آهن در تملك ایمیدرو است لذا انجام قیمت‌گذاری به صورت شفاف بر مبنای گزارش‌های فنی و تحقیقیاتی و با آخرین وضعیت گزارشی زمین، ماشین‌آلات معدنی، نیروی انسانی و ... حاصل می‌شود
تصاویر
  • تا سال 1404 تولید فولاد به 55 میلیون تن می رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها