Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

زنگنه:صادرات پتروشیمی به اروپا آزاد شد

ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1392 | Article Rating
وزیر نفت با بیان اینکه با لغو تحریمها ایران هیچگونه سقفی برای افزایش صادرات نفت خود ندارد، از حل و فصل مشکلات صادرات محصولات پتروشیمی ایران خبر داد و اعلام کرد: هفته آینده نخست وزیر ترکیه به ایران می‌آید.

به گزارش مهر، بیژن زنگنه در حاشیه نشست با تانر ایلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در جمع خبرنگاران درباره لغو بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط اتحادیه اروپا، گفت: در شرایط فعلی در بخش نفت و پتروشیمی با مشکلاتی همچون صادرات، بیمه نفتکش‌ها، بیمه محموله‌های صادراتی، مشکل حمل و تامین کشتی‌های خارجی روبرو هستیم.

وزیر نفت با اعلام اینکه پیش بینی می شود با رفع تحریم‌‌ها این مشکلات حل و فصل خواهد شد، درباره محور مذاکرات ایران و ترکیه، تصریح کرد: همزمان با سفر نخست وزیر ترکیه به تهران دو کشور تفاهم نامه‌هایی در بخش‌های مختلف تجاری به ویژه در حوزه انرژی و نفت و گاز منعقد خواهند کرد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید از ترکیه به عنوان یک شریک راهبردی برای ایران یاد کرد و افزود: نخست وزیر ترکیه هفته آینده به ایران خواهد آمد، من مامور شدم قبل از این سفر، در آنکارا با اردوغان و وزیر انرژی ترکیه مذاکره کنم.

وزیر نفت درباره اجرایی شدن توافقنامه ایران و 1+5 اظهار داشت: نخست اینکه محصولات پتروشیمی و تولید پتروشیمی از تحریم خارج می‌شود یعنی پول‌های ناشی از صادرات آزاد است به هر قسمتی از جمله برای بهره‌برداری بهتر پتروشیمی، ‌خرید قطعات یدکی و مشکلاتی که تاکنون وجود داشت، هزینه شود.

زنگنه همچنین تاکید کرد: ایران هیچ الزامی به رعایت سقف صادرات نفت خود به دنبال لغو تحریم‌های یک طرفه اعمال شده ندارد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها