Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تأکيد بر تکميل و بهره برداري هرچه سريعتر از پروژه در فولاد مبارکه
 

تأکيد بر تکميل و بهره برداري هرچه سريعتر از پروژه در فولاد مبارکه

شنبه، 08 آبان 1395 | Article Rating
جلسه کميته مديريت فولاد مبارکه با محوريت موضوعات ارتقاي سطح ايمني شرکت، تسريع و تسهيل در امر ارسال محصولات به مقصد مشتريان، تأکيد بر تکميل و بهره برداري هرچه سريعتر از پروژه استفاده از پساب تصفيه شده آب شهرستان هاي هم جوار و نهايي نمودن مراحل مربوط به انجام مناقصه احداث خط نورد گرم 2 با حضور مدير عامل، معاونين، مديران نواحي فولاد مبارکه و ساير اعضاي اين کميته برگزار شد.

در اين جلسه دکترسبحاني پس از استماع گزارش معاونين و مديران شرکت، بخش آغازين سخنان خود را به اهميت مقوله ايمني در فولاد مبارکه اختصاص داد و گفت: در بحث ايمني همواره مسئوليت سرپرستان و مديران سنگين تر است. به ويژه وقتي افراد با سابقه و مجرّب در يک واحد بازنشسته ميشوند و کارکنان جديدي به جاي آنها به کار گرفته ميشوند در اينجاست که مسئول مربوطه بايد گام به گام عمليات اجراي کارها و بطور خاص انجام عمليات تعميراتي بر روي تجهيزات را براساس دستورالعمل ها و با همکاري تعميرکاران مربوطه از مرحله دمونتاژ تا مونتاژ و بالعکس پيش ببرد. از اين رو دستگاه هاي نظارت و مسئولان بايد بيش از پيش نسبت به مسايل ايمني دقت و حساسيت به خرج دهند.

وي در همين رابطه با اشاره به نقش بازرسي فني در زمان انجام امور تعميراتي افزود: به خاطر داشته باشيم حوادث به هر شکلي که باشند بد هستند و بدتر از آن وقتي است که از حوادث اتفاق افتاده درس نگيريم فلذا پس از بروز حوادث بايد دستورالعمل ها بازنگري شوند و ببينيم آيا کار انجام شده مطابق با دستورالعمل هاي خاص خود آن انجام شده است يا خير؟ در گام بعدي بايد شيوه مديريت از مدير به سرپرست و از سرپرست به رده هاي پايين تر با جديت بيشتري اعمال گردد.

مديرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با تأکيد بر اينکه بايد با استفاده از آمار و تحليلهاي بسيار دقيق به جايي برسيم که محصولات شرکت با قابل قبول ترين سطح ممکن در کيفيت براي مشتريان توليد گردند، گفت: به خاطر داشته باشيم بسياري از محصولات فولاد مبارکه مانند ورق هاي مورد استفاده در خودروسازي و ساخت مخازن از نظر ايمني براي مصرف کنندگان از اهميت به سزايي برخوردار است بنابراين محصولات کمافي السابق بايد طبق استانداردهاي جهاني و ملي و بنا بر سفارش مشتري توليد شوند. ضمن اينکه محصولات توليد شده بايد هرچه سريع تر و با کمترين جابجايي به مقصد مشتريان ارسال گردند . 

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه فولاد مبارکه تاکنون گام هاي خوبي براي بهينه سازي مصرف آب انجام داده است گفت: تکميل و اجرايي شدن پروژه استفاده از پساب تصفيه شده شهرستان هاي هم جوار، ضرورت خاصي دارد و بايد با وفاق و همدلي بيشتر هر چه سريع تر اين طرح بزرگ را به بهره برداري برسانيم تا هر چه زودتر و بيش از پيش وابستگي فولاد مبارکه به زاينده رود کمتر شود.

در اين جلسه ارائه گزارش از وضعيت مهم ترين اقدامات مرتبط با جلسات کميته مديريت در حوزه هاي مختلف ارايه شد که در حوزه بهره برداري، تحويل کامل ماشين 5 ريخته گري به واحد بهره برداري، تدوين برنامه توليد براي ماشين 5 ريخته گري با تمام ظرفيت به منظور مشخص شدن نقاط قابل بهبود از لحاظ تأمين قطعات و اشکالات فني، بررسي و تصميم گيري جهت خريد پاتيل مذاب با اولويت ساخت داخل، مدرنيزه کردن ماشينهاي بسته بندي و تأمين رامتراک در نورد گرم، تهيه طرح جامع جابجايي مواد اوليه (گندله، سنگ آهن، بريکت و ...) به منظور کاهش هزينه هاي حمل و نقل در ناحيه آهن سازي، آمادگي واحدهاي مختلف براي پاسخگويي به نيازهاي ماشين شماره 5 ريخته گري مهمترين اين موضوعات بودند.

اين گزارش حاکيست در حوزه اجراي پروژه ها، انجام اقدامات لازم جهت اتمام پروژه هاي توسعه سبا و سنگان، توجه به وضعيت سيستم هاي اعلام و اطفاء حريق در واحدها، انجام مذاکره با آبفاي اصفهان به منظور بررسي و تصميم گيري براي فعال نمودن پروژه هاي جمع آوري و تصفيه پساب شهرهاي مجاور که بالاي 80 درصد پيشرفت دارند و پس از آن موضوعات مربوط به حوزه معاونت اقتصادي مالي، فروش، خريد تکنولوژي و نيروي انساني با حضور دکتر سبحاني مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

بنا بر اين گزارش در اين جلسه مختار بخشيان معاون بهره برداري فولاد مبارکه نيز گفت: طبق گزارش هاي واصله از نواحي تا انتهاي مهر ماه سال جاري در واحد گندله سازي 103 درصد برنامه، در واحد هاي احياء مستقيم با توجه به توقفات خطوط، 96 درصد برنامه، در ريخته گري 101 درصد برنامه، در نورد گرم 103درصد برنامه، در نورد سرد 96 درصد برنامه، در واحد احياي مجتمع سبا 105درصد برنامه و در بخش کلاف اين مجتمع 99 درصد برنامه و در حمل محصولات 102 درصد برنامه محقق گرديده است ضمن اينکه در بخش توليد ورق هاي پوشش دار مطابق برنامه درحال توليد هستيم .

تصاویر
  • تأکيد بر تکميل و بهره برداري هرچه سريعتر از پروژه در فولاد مبارکه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها