Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نقدینگی در آستانه 540 هزار میلیارد تومان

چهارشنبه، 02 بهمن 1392 | Article Rating
دبیر کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه برنامه بانک مرکزی این است که سیاست‌های کاهش نقدینگی به تشدید رکود منجر نشود، از تشکیل کارگروهی برای کمک به بخش تولید و خروج اقتصاد از شرایط رکود خبر داد.

محمود احمدی در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره اقدامات بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی اظهار کرد: برنامه این است که سیاست‌هایی به‌کار گرفته شود که کنترل نقدینگی منجر به رکود نشود. وی در ادامه از تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی برای اتخاذ تصمیماتی برای کمک به بخش تولید و خروج اقتصاد از رکود خبر داد و گفت: بنا به آخرین آمار حجم نقدینگی به 537 هزار میلیارد تومان رسیده است. 
دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم میزان رشد نقدینگی تا پایان امسال بین 23 تا 25 درصد باشد، اضافه کرد: رشد نقدینگی در آبان ماه به 23 تا 24 درصد رسیده و بنا به آمار آخرین میزان نقدینگی موجود در جامعه 530 هزار میلیارد تومان است. وی در ادامه به اعطای تسهیلات از سوی شبکه بانکی به بخش تولید اشاره و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به بخش‌هایی را که تعطیل شده‌اند و می‌توانند با دریافت این تسهیلات مجددا فعال شوند در بانک مرکزی دنبال می‌کنیم.
زمان موردنیاز برای انتشار اسکناس‌های درشت‌تر
وی تصریح کرد: بانک مرکزی فعلا انتشار اسکناس درشت‌تر را به عنوان یک راهکار جایگزین ایران چک در دستور کار خود دارد. احمدی با اشاره به تغییر واحد پولی در کشورهای اروپایی، افزود: کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مدت چهار سال اسکناس یورو را منتشر کرده، امکانات لجستیک را ارزیابی و میزان توزیع آن را در هر منطقه برآورد کردند؛ در کشور ما با توجه به پهناور بودن، برای فراهم کردن زمینه توزیع اسکناس درشت‌تر، کار طولانی مدتی را می‌طلبد. وی ادامه داد: حداقل مدت زمان مورد نیاز برای انتشار و توزیع اسکناس 20 و 50 هزار تومانی، دو سال است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها