Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تحقق صد درصد برنامه تولید امسال فولاد آلیاژی یزد
 

تحقق صد درصد برنامه تولید امسال فولاد آلیاژی یزد

ﺳﻪشنبه، 18 آبان 1395 | Article Rating

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: امسال طبق بودجه مصوب در هیات مدیره می بایست 340 هزار تن محصول تولید و به بازار عرضه شود که در هفت ماه امسال 235هزار تن یعنی بیش از صد درصد برنامه محقق شده است.


محمدابراهیم قدیریان عصر دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از این مجتمع گفت: در بخش نورد سنگین در هفت ماهه امسال 70 هزار تن معادل13درصد بیش از برنامه، در خطوط پایین دستی 90هزار تنی معادل 12.5درصد بیشتر، در نورد سبک 120هزار تن تولید صورت گرفته که 18درصد بیشتر از برنامه مصوب بوده است.

وی گفت: در سال گذشته رکود بازار جهانی و برخی مشکلات داخلی موجب ضرر شده بود که امسال با بازاریابی مناسب، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، سود فولاد آلیاژی بیشتر شده است.

این مسئول درباره وضعیت صادرات فولاد آلیاژی ایران هم اظهار کرد: چالش اصلی در این بخش قیمت رقابتی، پایین بودن بهره وری و بالا بودن هزینه های تولید در ایران است با این حال به دلیل برند بودن محصولات این مجموعه، 20کشور مقصد صادرات فولاد آلیاژی است.

قدیریان تصریح کرد: سال های گذشته رکورد 38هزار تن صادرات و در هفت ماه امسال 29هزار تن صادرات انجام شده که امیدواریم تا پایان سال به 50هزار تن و یک رکورد جدید برسیم .

وی گفت: توسعه صنعت فولاد استان مستلزم توسعه زیرساخت هاست و انتظار این است که دولت به تعهدات خود که در دولت قبل مصوب شده درباره دو بانده شدن جاده فولاد آلیاژی عمل کنند.

قدیریان همچنین یاد آور شد: با وجودی که مقدمات تولید فولاد ریلی برای نخستین بار در یزد و در این مجموعه آغاز شده ولی هفته گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور این پروژه در اصفهان کلید خورد.

وی افزود: فولاد آلیاژی در طول های گذشته به دلیل انبوه گرفتاری های ناشی از تحریم ها و عقب افتادن از رقابت های جهانی از جایگاه واقعی خود عقب افتاده است که برای عبور از این وضعیت و حضور در رقابت بین الملل و به دست آوردن چالاکی لازم می بایست توان بالقوه مجموعه به بالفعل شود.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: به همین منظور ظرفیت 600هزار تنی مذاب در فولاد آلیاژی و یک ظرفیت 700هزار تنی در مجموعه جدید طرح فولاد 'یزد یک' تعریف شد .

قدیریان افق تعریف شده را یک میلیون و 300هزار تن فولاد آلیاژی اعلام کرد و اضافه کرد: در مجموع یک بازه زمانی چهارساله به این چشم انداز برسیم و بعد از آن بتوانیم زنجیره تولید را در کنار زنجیره ارزش تکمیل کنیم.

وی یادآور شد: تاکنون 5 مرحله از تجهیزات یزد یک خریداری و وارد کشور شده و دیگر تجهیزات مورد نیاز هم در حال خریداری است.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: اشتغال زایی غیرمستقیم صنعت فولاد یزد یک به سه هست و به همین دلیل مسئولان به دنبال تقویت صنعت فولاد در استان های مختلف کشور هستند.

وی بزرگترین چالش فولاد آلیاژی ایران را تامین آب عنوان کرد و گفت: مصرف آب این واحد 80 لیتر بر دقیقه است که امیدواریم با تجهیز سیستم تصفیه و مدیریت مصرف آب، این مشکل را در اقلیم خشک یزد حل کنیم.

قدیریان درباره مشکلات فولا یزد یک هم گفت: : ابهاماتی در ارتباط با نتیجه طرح یک به دلیل کمبود و نبود منابع وجود داشت که با کاهش سقف موجودی انبارها و تخفیف هزار میلیارد ریالی از پیمانکاران و برخی صرفه جویی ها توانستیم بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم افق ظرفیت یک میلیون و 300هزار تنی نیازمند تکمیل زنجیره تامین از جمله مجموعه های آهن اسفنجی ، گندله و معدن هستیم که همه اینها و در واقع توسعه این صنعت نیازمند درآمد و منابع است .

شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی و مخصوص در ایران و خاورمیانه در سال 1378 به بهره برداری رسیده است.

محصولات این شرکت در صنایع هوافضا، نفت و پتروشیمی ، نیروگاه ها، ابزارسازی ، لوازم پزشکی و جراحی، خودروسازی ، ماشین سازی و سایر صنایع ویژه کاربرد دارد.

تصاویر
  • تحقق صد درصد برنامه تولید امسال فولاد آلیاژی یزد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها