Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
استراتژی جدید فولاد مبارکه
 

استراتژی جدید فولاد مبارکه

چهارشنبه، 26 آبان 1395 | Article Rating

شرکت فولاد مبارکه اصفهان که ورق های سرد و گرم خود را در بورس کالا عرضه می کند، توانسته افزایش قیمت با اهمیتی را در معاملات دو هفته اخیر تجربه کند.

ورق گرم C از 15,963 ریال در هر کیلو به 16,545ریال رسیده و ورق سرد نیز از 18,980 ریال در هر کیلو به 20,878 ریال در هر کیلود رشده کرده است.

تختال یا همان اسلب نیز از 13200ریال به 13900 ریال افزایش یافته است.

باید توجه داشت که نسبت سود خالص به فروش در مبارکه 11درصد پیشبینی شده بنابراین افزایش نرخ به میزان 5 تا 10 درصد که طی روزهای اخیر اتفاق افتاده تاثیر با اهمیت بر جریان سودآوری این شرکت دارد اما چون فروش ها سلف است، تا به چشم بیاید و در صورت مالی نشان داده شود زمان می برد.

شنیده هایی وجود داشت که مبارکه روز گذشته نیز 5درصد محصول خود را افزایش دهد اما بنابه دلایلی چنین اتفاقی نیوفتاد. باید توجه داشت که این شرکت که فروش سالانه 9400میلیارد تومانی در نظر گرفته، در معاملات روز دوشنبه 430میلیارد تومان فروش انجام داده است.

برخی شنیده ها حکایت ازان دارد که مبارکه به دلیل تقاضای بسیار بالای داخلی، فروش صادراتی را به شدت کاهش داده است. نرخ فروش داخلی در ماه های قبل 30درصد بیشتر از صادراتی بوده بنابراین وزن فروش داخلی را که بالا ببریم به تعدیل مثبت با اهمیت مبارکه می رسیم... شاید بسیار محافظه کارانه است که تاکنون مبارکه تن به یک تعدیل مثبت سنگین نداده که البته به دلیل عدم ثبات بازار جهانی است.

تصاویر
  • استراتژی جدید فولاد مبارکه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها