Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۱۰۷ دلار شد

شنبه، 05 بهمن 1392 | Article Rating
با افزایش تقاضا برای سوخت در آمریکا قیمت نفت سبک این کشور در معاملات روز جمعه ۵۳ سنت افزایش یافت اما نفت برنت با کاهش ۴۵ سنتی قیمت مواجه شد و به ۱۰۷.۱۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تسنیم، در حالی که سرمای هوا در آمریکا موجب افزایش تقاضا برای نفت گرمایشی شده و حجم ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی این کشور را پایین آورده است، قیمت نفت سبک آمریکا امروز جمعه افزایش یافت.

حجم ذخایر فرآورده های نفتی آمریکا به سه و نیم برابر کمتر از میزان پیش بینی ها رسیده و قیمت نفت گرمایشی در این کشور را به بالاترین رقم در طی امسال رسانده است. این مسئله موجب شده که قیمت شاخص نفت خام آمریکا در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی هفت هفته اخیر خود قرار گیرد.

بر اساس این گزارش قیمت نفت سبک آمریکا نسبت به روز پنج شنبه 53 سنت افزایش یافت و به 97.26 دلار در هر بشکه رسید. اما قیمت نفت برنت با کاهش 45 سنتی مواجه شد و به 107.13 دلار در هر اونس رسید.

قیمت نفت برنت در آستانه ثبت بیشترین رشد هفتگی 5 هفته اخیر قرار دارد و این در حالی است که پالایشگاه های اروپا سوخت دیزل برای بزرگترین مصرف کننده نفت جهان ارسال کرده اند.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «شاخص نفت خام آمریکا در حال تقویت شدن به دلیل کاهش ذخایر نفت گرمایشی است که علت آن سرمای هواست.»

وی افزود: «این موضوع ممکن است به افزایش قیمت نفت برنت نیز کمک کند، زیرا پالایشگاه های اروپا به آمریکا نفت گرمایشی صادر می کنند.»

پالایشگاه ها در آسیا، اروپا و روسیه، در حال ارسال حدود نیم میلیون تن نفت گرمایشی و سوخت دیزل به آمریکا هستند. از ابتدای ماه ژانویه تاکنون، حداقل ارسال 24 تانکر گازوئیل و سوخت دیزل به سواحل شرقی آمریکا به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش، اداره اطلاعات انرژی آمریکا حجم ذخایر فرآورده های نفتی این کشور در یک هفته منتهی به 17 ژانویه 3.21 میلیون بشکه کاهش یافته اس
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها